Je kan ook het .gpx bestand openen met een tekst editor en de velden aanpassen. Waarschijnlijk sneller en echt niet heel moeilijk.
Moeilijk te meten, het stroomverbruik van de GPS gaat nogal op en neer (en ik heb even geen stroomlogger) maar als ik een schatting moet maken van de waardes die ik zie is het z'n 25 a 30 mA. Het basisgebruik (instellingenscherm, verlichting uit) rond de 110 mA, niet gigantisch maar wel merkbaar.Leon schreef: ↑zo 24 jun, 2018 11:31Is overigens bekend hoeveel stroom (mA) het lampje van de Etrex nodig heeft? Gisteravond stond de zon nog flink boven de horizon, maar onder bomen kon ik helemaal niets meer op het schermpje zien, en dan had ik nog geen zonnebril op. Dat onderdeel van het ding val me eerlijk gezegd vies tegen.
Je hebt gelijk dat bij minder licht het scherm slecht te lezen is, mij is dat nooit zo opgevallen, ik had al een GPS voor het smartphone tijdperk. Voor situaties met veel licht is een smartphone minder, voor situaties met weinig licht is de GPS minder. Een fiets GPS wordt toch voornamelijk met veel licht gebruikt dus z'n slechte keus vind ik het niet.
Ja, basecamp doet dat al best aardig en als je meer wilt doen loop je tegen de beperkingen aan van de nauwkeurigheid van de GPS en hoogtemeter data. Stel je voor dat je een trackpunt hebt om de 2 seconde en je fiets 18 km/u, dan leg in de 2 seconde 10 meter af. Mijn GPS geeft 4 meter als nauwkeurigheid aan, dus worst-case meet je 2 meter of 18 meter. Ook middelen heeft zo zijn problemen, zie het Nauwkeurigheid van hoogteprofielen topic.Leon schreef:Locatie, snelheid en de door de apparaatbarometer geregistreerde hoogte. Zoals gezegd doet basecamp dat al aardig. Ik wilde ook de actuele meetpunten zien. En eigenlijk helemaal geen tracks uploaden zonder dat ik daarvoor betaald wordt. (!)
Het is ook een beetje de vraag wat je met de detailinformatie doet in de lange termijn. Het enige waar ik detailinformatie voor gebruik is om openstreetmap bij te werken.