Ik heb een Mio 405 die gekoppeld kan worden de wahoo hartslagmeter en kadans/snelheidopnemer. Dat eerste accessoire heb ik gebruikt om op wetenschappelijk-achtige wijze te kijken of mijn tempo nog wel gezond is en past bij mijn dagambitie. De snelheidsmeter is handig gebleken omdat de GPS niet altijd genoeg satellieten kan zien en de MIO de afstand logt dan obv de wielen. Vooral langs wanden van bergen en heuvels zit ie er wel eens flink naast. Op zich kan de afgelegde afstand mij niet zoveel schelen, maar de navigatie is in een aantal situaties niet genoeg gebleken.
Stel je voor een twee of driesprong aan het begin van een heuvel, bijvoorbeeld twee omhoog en een langs het water. De wegen lopen geleidelijk uit elkaar (van 'boven gezien'), het is vanwege de GPS onnauwkeurigheid dan (te) lang niet duidelijk of je op de goede weg zit, het scherm is namelijk te klein voor een goed overzicht. Voor nop stijgen, daar wordt ik niet vrolijk van en ook van de navigatie krijg je op dat moment een punthoofd: 'piep, ga terug', piep 'sla links af'. Ik vraag mij af of een beter (duurder) GPS systeem dat kan voorkomen, maar goed uiteindelijk was dit fenomeen wel erg uitzonderlijk en heeft ie mij doorgaans zeer goed de weg gewezen. Al met al ben ik toch erg tevreden over mijn aankoop.
groeten, Coendert