Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik meen dat ik destijds (2014) aan Ride-with-GPS ben gaan betalen omdat ik mijn tracks naar mijn GPS wilde exporteren. Ik zie dat dat nu niet (meer?) hoeft. Wat nou precies de voordelen van mijn Basic subscription zijn, is me uit deze opsomming ook niet duidelijk. Ik gebruik al deze mogelijkheden nauwelijks, begrijp vaak niet eens wat het inhoudt. Maar ik vind RWGPS een prachtig hulpmiddel en heb de $50 per jaar er graag voor over.De tovenaar schreef: ↑ma 18 jun, 2018 13:28Downloaden van een track is ook gratis, daar heb je echt geen betaalde account voor nodig. Freizeitkarte kopen is ook niet nodig als je diverse kaarten (ook van andere makers ) gratis kunt downloaden.
Ik kende de site niet maar hij ziet er gelikt uit en werkt vrij intuïtief.
Dat was het geval tot de laatste Irakoorlog. Het Amerikaanse leger had dusdanig veel GPS-en nodig dat ze massaal civiele GPS en hebben ingekocht en het signaal ook vrijgegeven hebben voor civiele GPS-en.
Dan nog twee tips:Leon schreef: ↑za 23 jun, 2018 10:58[/color][/b]Wat wel tegenvalt is het scherm. Je leest overal dat het erg helder is, maar dat blijkt dus niet zo. Met een zonnebril op is het nauwelijks te zien. Het is veel donkerder dat het klassieke LCD-scherm van mijn fietscomputer. Hoe stellen jullie het scherm in voor zichtbaarheid? Gebruiken jullie de achtergrondverlichting ook overdag? Schakelen jullie de kaart uit om alleen de track te zien tijdens het fietsen?
>> Met zonnebril op is het scherm inderdaad slecht leesbaar. (De 30x t.o.v. 30 geeft in mijn ervaring geen verschil wat dat betreft.) Het is dan echt behelpen.
>> Achtergrondverlichting staat bij mijn weten niet de hele tijd aan (en alleen gedurende x seconden als je aan een knop zit), of in elk geval heeft het weinig effect.
Met OFM in het apparaat kun je de Etrex laten routeren. Een route van 50 km maken duurt al heel lang, meer dan 10 minuten. Klopt dat? Hoe gaan jullie daarmee om onderweg?
>> Om deze reden doe ik dat niet. Voor niet-geplande complexe routes, bijv navigeren naar winkels en hotels in grote stad, werkt je smartphone beter.
>> Een andere, eenvoudige en in de praktijk goed werkbare optie voor instant-navigeren is met de 'as the crow flies'-optie: een bestemming bepalen op je scherm, en dan zie je op je scherm een kaarsrechte lijn waar je dan zo dicht mogelijk bij moet blijven. Heeft mij in de afgelopen 2 weken in Spanje prima geholpen, ook in Bilbao (toch geen kleine stad). (Ik wilde toen niet de hele tijd op de smartphone kijken want die is kwetswaarder en ik wilde blijven fietsen.)
Waarom blijft, telkens als ik mijn apparaat aangesloten heb, Basecamp bezig met kaartbestanden kopiëren?
>> Butt software. Wen eraan.
Als ik in basecamp een route maak, maakt het dan uit of ik die als een route of een track naar het apparaat breng? Wat is het handigste?
>> Ik gebruik alleen tracks omdat de Etrex daar zijn werk goed doet (zolang-ie maar niet teveel hoeft te rekenen). Je kunt tijdens het fietsen altijd afwijken van de track. Die blijft dan als een statisch paars lijntje op je scherm, zodat je er op een later moment weer bij kan komen. Werkt prima.
Het scherm is niet helder van zichzelf, het is een Transflective LCD en die reflecteert licht.Leon schreef: Wat wel tegenvalt is het scherm. Je leest overal dat het erg helder is, maar dat blijkt dus niet zo. Met een zonnebril op is het nauwelijks te zien. Het is veel donkerder dat het klassieke LCD-scherm van mijn fietscomputer. Hoe stellen jullie het scherm in voor zichtbaarheid? Gebruiken jullie de achtergrondverlichting ook overdag? Schakelen jullie de kaart uit om alleen de track te zien tijdens het fietsen?
Ja dat klopt, fiets routes plannen is moeilijker dan auto routes omdat voor de auto het algoritme is "zoek de snelweg op" en daarmee is het aantal mogelijkheden een stuk minder.Leon schreef: Met OFM in het apparaat kun je de Etrex laten routeren. Een route van 50 km maken duurt al heel lang, meer dan 10 minuten. Klopt dat? Hoe gaan jullie daarmee om onderweg?
>De analyse van tracks kan ook via websites.Leon schreef:Schakelen jullie de kaart uit om alleen de track te zien tijdens het fietsen?
Nee, de kaart gebruik ik als referentie en zoals gezegd, als je de track een opvallende kleur geeft blijft hij duidelijk te onderscheiden van de kaartelementen.
Lokatie, snelheid en dde oor de apparaatbarometer geregistreerde hoogte. Zoals gezegd doet basecamp dat al aardig. Ik wilde ook de acuele meetpunten zien. En eigenlijk helemaal geen tracks uploaden zonder dat ik daarvoor betaald wordt. (!)
Niet alleen kaartbestanden. Basecamp heeft de irritante gewoonte om ook alle foto's die je op een SD kaartje hebt te gaan kopiëren naar de C-schijf. Kan je niet eens instellen, ongemerkt slipt je harde schijf zo vol met onnodige bestanden die in een verborgen map terecht komen. Die tracks kan je overigens ook zonder Basecamp te openen van je apparaat halen met je filemanager.Waarom blijft, telkens als ik mijn apparaat aangesloten heb, Basecamp bezig met kaartbestanden kopiëren?
Die optie is voor fotobewerking bij mij ook al gebruikelijk. Het is vaak onnavolgbaar wat software veronderstelt wat je wilt gaan doen en wat jij zou willen dat de software allemaal uitvreet.De tovenaar schreef: ↑zo 24 jun, 2018 11:14Niet alleen kaartbestanden. Basecamp heeft de irritante gewoonte om ook alle foto's die je op een SD kaartje hebt te gaan kopiëren naar de C-schijf. Kan je niet eens instellen, ongemerkt slipt je harde schijf zo vol met onnodige bestanden die in een verborgen map terecht komen. Die tracks kan je overigens ook zonder Basecamp te openen van je apparaat halen met je filemanager.Waarom blijft, telkens als ik mijn apparaat aangesloten heb, Basecamp bezig met kaartbestanden kopiëren?