door
loknor » ma 28 mei, 2018 17:05
Blanche schreef: ↑zo 27 mei, 2018 14:13
Als er gevaar bij komt kijken dan horen dit soort tests niet op de openbare weg plaats te vinden. Ze zouden dit soort tot in den treure op een circuit moeten doen. Pas als minimaal alle noodsystemen werken. Rijden op de openbare weg zou alleen gebruikt moeten worden om de autonoom-rijden-algoritmes aan te scherpen.
Welk noodsysteem heeft een normale auto in het geval van een achterlijke bestuurder?
De bestuurder had niet op haar ipad moeten kijken. Wat ik uber wel kwalijk neem is dat ze niet een HUD display hebben gebruikt, maar links of rechtsom, de bestuurder moet gewoon opletten.
Uiteraard is elke verkeersdode er één teveel maar ik geloof eerlijk gezegd dat de menselijke factor een veel groter probleem is dan software... en dat blijkt dus weer uit dit ongeluk.
joukon schreef: ↑ma 28 mei, 2018 14:34
loknor schreef: ↑zo 27 mei, 2018 12:48
Overigens ben je ook wel een druif om dit soort wegen s'nachts over te steken (ja het zicht was best okay, maar wanneer ik mee rij in een auto valt me op hoe snel ik een trager bewegende voetganger of fietser niet zie).
Je kunt het ook omdraaien en zou er vanuit moeten gaan dat een auto "te gast" is op wegen waar ook voetgangers en fietsers deel van uitmaken.
Dat wil ik graag doen, maar zo is de wereld op dit moment niet ingericht. Dat het anders moet, eens, maar dan nog ga ik niet te voet s'avonds een 3 baans weg oversteken.
Dat zou al helemaal moeten gelden voor zgn. zelfstandig rijdende auto's.
Nog teveel geldt de auto als dominante factor in het verkeer.
Helemaal mee eens, maar het is zoals het is, niet zoals het wezen moet. Ik streef naar die betere wereld, maar tot het zover is ben ik op het paranoide af voorzichtig met auto-verkeer.