Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Jan Heine - Pagina 8 - Forum Wereldfietser

Jan Heine

146 berichten
Derailleurs of the World: Huret
Afbeelding
In the history of derailleurs, Huret is an often-overlooked. The French company cannot lay claim to big innovations like Campagnolo (first parallelogram racing derailleur), Simplex (first spring-loaded upper pivot to compensate for front shifts) or SunTour (slant parallelogram). And yet Huret’s derailleurs were innovative in their own ways.

Hideki Sasaki has added a new books on Huret to his “Derailleurs of the World” series. These books are the most complete catalogues of classic derailleurs. Every derailleur is shown in photos, with dates and a few specs.

On 107 pages, the book describes every derailleur Huret made from 1930 until the company, by then owned by the German component maker Sachs, was taken over by SRAM in 1997, and derailleur manufacture in Europe ceased.
https://janheine.wordpress.com/2018/04/ ... rld-huret/
How to Test Tire Performance
https://janheine.wordpress.com/2018/05/ ... isnt-easy/
In the 15 years of Bicycle Quarterly, one of our discoveries has been that testing bicycle performance isn’t easy, and that taking shortcuts often has led to erroneous conclusions.

Carefully designed tests that replicate what happens when real cyclists ride on real roads have allowed Bicycle Quarterly to debunk several myths. Certainly, the biggest change in our understanding of bicycles has been about tires.

Tires, more than anything else, change the performance, feel and comfort of your bike. We now know that fast tires can increase your on-the-road speed by 10% or more. But how do we know which tires are fast?
Myth 9: Fork Blades Don’t Flex
https://janheine.wordpress.com/2018/05/ ... dont-flex/
When we first started talking about shock absorption and fork blades, it was commonly believed that fork blades didn’t flex significantly. Experts told us: “All the flex in a fork is in the steerer tube, where the lever arm is longest.” And yet, when we rode bikes with flexible fork blades, they clearly took the edge of bumps. Was this another myth in need of debunking?
Friso* schreef:
vr 27 apr, 2018 14:52
Huret is an often-overlooked. The French company cannot lay claim to big innovations like Campagnolo (first parallelogram racing derailleur), Simplex (first spring-loaded upper pivot to compensate for front shifts) or SunTour (slant parallelogram). And yet Huret’s derailleurs were innovative in their own ways.
Grappig hoe Jan zo dol is op Frans spul terwijl mijn wedstrijd ervaring eind jaren 70, begin jaren 80 echt extreem negatief was. Er is een reden dat Shimano toen zo hard de markt veroverde, alles was gewoon functioneel kwalitatief Uiterst Teleurstellend en alleen Campa was dan in ieder geval kwalitatief nog okay.

Vooral Franse onderdelen waren ronduit slecht (tot aan gevaarlijk toe) :x
Friso* schreef:
do 17 mei, 2018 11:36
Myth 9: Fork Blades Don’t Flex
When we first started talking about shock absorption and fork blades, it was commonly believed that fork blades didn’t flex significantly. Experts told us: “All the flex in a fork is in the steerer tube, where the lever arm is longest.” And yet, when we rode bikes with flexible fork blades, they clearly took the edge of bumps. Was this another myth in need of debunking?
Ik ben dan wel benieuwd wie die experts zijn :lol:
Myth 10: Stiffer Forks Steer Better
https://janheine.wordpress.com/2018/05/ ... er-better/
Friso* schreef:
vr 18 mei, 2018 18:18
Myth 10: Stiffer Forks Steer Better
https://janheine.wordpress.com/2018/05/ ... er-better/
Sorry maar nou gaat hij echt ouderwets kort door het bochtje :lol:

Het hoeft niet ultrastrak, maar als wielrenner de bocht uitzwiepen met een groffe 50kmpu was doodeng op van die oude alu fietsjes (Alan/Vitus). Klachten over dinky carbon wieltjes... echt wel. En dan ben ik een mannetje van 65kg. Als je geen baseline stelt dan is stijver natuurlijk wel degelijk beter.

Over off-road zullen we het maar niet hebben (heeft hij het ook niet over).

Overigens een minder leuke (lees de comments)

https://janheine.wordpress.com/2017/05/ ... -tubeless/

Toch wel enigszins vervelend voor Jan. Het is niet echt vertrouw wekkend als jouw product van de velg af knalt en dit niet gebeurd bij een ander merk (waar Jan het niet zo hoog op van heeft). Aangeven dat het aan de velg ligt (onder gedimensioneerd) terwijl die in spec zijn is not done imho. Als de draad van zijn TLR banden langer is dan die van de concurrentie zal dat speelt ongetwijfeld een rol spelen. Jan danst om de brei heen door niet direct daarop in te gaan.