Jammer dat er op dit forum steeds weer gezegd moet worden dat weinig bagage alleen voor creditcardfietsers is, dus over asfalt van hotel naar hotel en alleen in mooi weer. Lees je in voordat je iets beweert, lees bv over bikepacking en ultralichte kampeerspullen en leer ervan.Georg schreef: Hoteltasjes dus eigenlijk [..]
Heb zelf met de DryLites plus tentje al vele kilometers gefietst. Op de racefiets, met een drybag aan het stuur en 't tentje op het dragertje. Oa een tocht door Zweden, naar de Noorse Lofoten en via Finland weer terug dus niet altijd met mooi weer. Maar kon gewoon alles kwijt wat ik nodig had, zo ook het nodige voedsel plus drinkwater vanwege de lange afstanden tussen de dorpen. Ging dus prima, het zijn fijne lichtgewicht tassen, blijven goed zitten en zou het zo weer doen.
Verder vind ik ze niet geschikt voor ruigere tochten, voor temperaturen onder de nul, om op het gras te zitten als je geen natte kont wilt, worden ze bij rivierwaden van binnen nat etc. Heb ze nl ook uitgetest op m'n wat ruigere fiets en dat konden ze niet echt waarderen, zijn ze toch wat te kwetsbaar voor.
Kreeg ze trouwens toen ik in NL was (2014) en ze kwamen toen gewoon bij de Wereldfietser in Amsterdam vandaan.