Ik heb nog wat verder gegraven, en op deze site is te lezen dat wat zo simpel lijkt, nog best ingewikkeld is. De conclusie is:
De meest voor de hand liggende code voor de Cycle2Charge zou DCP (dedicated charging port) zijn, en dan maar hopen dat je telefoon daarmee overweg kan.
Of de accu van een telefoon het zwaar te verduren heeft is overigens simpel na te gaan: hoe heter hij wordt hoe slechter het is. Wat dat betreft is de telefoon op de fiets gebruiken een pluspunt: dan kan hij met de rijwind wat afkoelen, mits je hem niet te warm inpakt.
Er zijn vier contacten op de USB connector. De twee contacten in het midden zijn voor data, echter die worden óók gebruikt om een code ten behoeve van snelladen door te geven. Een telefoon zal afhankelijk van de door de lader gegeven code zijn accu langzaam, snel of helemaal niet opladen.lygte-info.dk schreef:Charging a usb device is supposed to be simple, just plug it in and it charges, but to get the optimal charging speed can be rather difficult. It requires knowledge about what standard the device supports and if the charger can support the same standard and this is not always announced.
Until now I have not seen any standards that are incompatible of each other, i.e. where you risk damaging the device, the only risk is no charging or slow charging.
Also remember that any usb "charger" only provides power, the actual charging is always controlled from the phone or pad.
De meest voor de hand liggende code voor de Cycle2Charge zou DCP (dedicated charging port) zijn, en dan maar hopen dat je telefoon daarmee overweg kan.
Of de accu van een telefoon het zwaar te verduren heeft is overigens simpel na te gaan: hoe heter hij wordt hoe slechter het is. Wat dat betreft is de telefoon op de fiets gebruiken een pluspunt: dan kan hij met de rijwind wat afkoelen, mits je hem niet te warm inpakt.