Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 291 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35074 berichten
CarlW schreef:
do 17 jan, 2019 22:25
als-je-het-weet-is het-zo-gevonden 8).
:evil:
bdr schreef:
do 17 jan, 2019 23:32
Hier?
Chaussée Brunehault, Quévy?
Goed gevonden bdr, al heet het dorp Sars-la-Bruyère/Frameries. Dacht nog even Brunhilde als extra tip mee te geven maar dat hoefde dus niet. Mijn redenering was: Vlaanderen is het duidelijk niet (of het moest de jaren '60 zijn), de Ardennen evenmin, dan blijft er al bij al een beperkt gebied over om in te zoeken. Er liggen daar overigens wel meer smeuige kasseistrookjes, tussen Mons en de Franse grens, voor wie daar van houdt. Bdr is aan de beurt.
Ik heb het wel niet gevonden door de woordspeling maar ik heb domweg de grens afgelopen in Satellite view vanaf ongeveer Virton, en eerlijk gezegd deed dat goed, het is net alsof ik op reis ben geweest... (dat flauwe weer speelt me parten...)
IMG_2983.jpg
bdr schreef:
vr 18 jan, 2019 00:22
Ik heb het wel niet gevonden door de woordspeling
Oops, woordspeling was niet bedoeld. Er was daar ècht een bos, toch een bosje, waardoor je de weide/veld-overgangen kon skippen. Beeld laten spreken is het doel. Zoals hier ook trouwens, als je weet waar BOY422 woont ben je er.
Tsja, waarom zet je zo'n huis op de foto als je aan het fietsen bent. :?:
Ik zie weing onderscheidends in de foto. Nummerbord kan ik wel zien, maar de letter van het land niet.
Gezien de opbouw lijkt het om een Hongaars nummerbord te gaan.
a1.JPG
a1.JPG (19.22 KiB) 3632 keer bekeken
Verder lijkt het alsof achter het huis een koeltoren van een kerncentrale te zien is, en laat Hongarije er maar één te hebben: bij de plaats Paks.
@bdr: klopt dit een beetje?

-Jan
Ik weet dat ik voor veel mensen iets totaal nieuws vertel dus hou je vast: koeltorens zijn niet voorbehouden aan kerncentrales. Het kan natuurlijk wel.
Ik vindt het meer op een Belgisch nummerbord lijken.
Leon schreef:
vr 18 jan, 2019 11:08
Ik weet dat ik voor veel mensen iets totaal nieuws vertel dus hou je vast: koeltorens zijn niet voorbehouden aan kerncentrales. Het kan natuurlijk wel.
Ik vindt het meer op een Belgisch nummerbord lijken.
Je hebt gelijk.
Die centrale in Paks heeft trouwens niet zo'n toren.

Belgisch kan ook:
a2.JPG
a2.JPG (19.46 KiB) 3618 keer bekeken
Ik dacht in eerste instantie dat de letters zwart waren....

-Jan
Ja Jan, ik ben natuurlijk wat meer getraind in het waarnemen van de waarschuwende betekenis van Belgische kentekenplaten. Ik heb wel eens meegemaakt dat ik ergens met de auto reed en ineens flink in de rem ging. Mijn passagier riep "Waarom doe je dat; je hebt toch voorrang?!", en een paar seconden later "Hoe wist je dat?!".

De foto is voor mij nog een raadsel, al zou je met het woord kerncentrale zomaar dicht bij het Doel kunnen zijn.
Leon schreef:
vr 18 jan, 2019 11:51
De foto is voor mij nog een raadsel, al zou je met het woord kerncentrale zomaar dicht bij het Doel kunnen zijn.
Ik heb al wat gestreetviewd rondom Doel maar niet kunnen vinden. Ik stop er eerst maar mee.

-Jan
Leon schreef:
vr 18 jan, 2019 11:51
De foto is voor mij nog een raadsel, al zou je met het woord kerncentrale zomaar dicht bij het Doel kunnen zijn.
Doel klopt maar dat had CarlW onmiddellijk door. Voor de rest is het WYSIWG: een ode aan een prachtig stukje Vlaanderen met de kerncentrale, een verlaten dorp (dat nu uiteindelijk toch niet moet verdwijnen, kwestie van met de mensen hun voeten te spelen), de haven, landbouw en natuurgebieden. Exact het soort ruimtelijke rommel waar ik van hou...

Als niemand goesting heeft om via Streetview de streek te verkennen om de exacte locatie te vinden (die helemaal niet spectaculair is) geef ik het woord terug aan CarlW want ik vind dat hij eerst was.

Overigens is de foto op een zaterdagmiddag eind oktober genomen en waren de bewoners wel degelijk thuis ondanks de neergelaten rolluiken want er klonk luid house-gebonk. Even later stapte de man des huizes in de BOY422, scheurde weg tot het einde van de straat, maakte een handbrake-turn en zette de auto terug voor het huis. Ieder zijn pleziertje.
bdr schreef:
vr 18 jan, 2019 17:16
Als niemand goesting heeft om via Streetview de streek te verkennen om de exacte locatie te vinden (d
Ik heb toch echt al een tijdje gezocht. Jan gaf dat ook aan.
Leon schreef:
vr 18 jan, 2019 17:23
bdr schreef:
vr 18 jan, 2019 17:16
Als niemand goesting heeft om via Streetview de streek te verkennen om de exacte locatie te vinden (d
Ik heb toch echt al een tijdje gezocht. Jan gaf dat ook aan.
bdr: ik ben toch wel benieuwd naar een streetview-linkje waar het huis staat.

-Jan
Streetview raakte net niet ver genoeg om de exacte positie van de camera te reproduceren. Ik begrijp niet wat hier moeilijk aan is: paar honderd meter ten (zuid)westen van de koeltoren ?!

https://www.google.com/maps/@51.303422, ... 312!8i6656
En CarlW heeft hem helemaal. Prachtige omgeving toch? (Overigens was er bij mijn foto geen wolkje aan de hemel.)
Tja, 2 keer na elkaar is tegen de ongeschreven regels maar het moet maar zeker? Snel weg van België lijkt me de boodschap. Waar is deze foto gemaakt?

Bijlagen

CarlW schreef:
vr 18 jan, 2019 18:03
Streetview raakte net niet ver genoeg om de exacte positie van de camera te reproduceren. Ik begrijp niet wat hier moeilijk aan is: paar honderd meter ten (zuid)westen van de koeltoren ?!

https://www.google.com/maps/@51.303422, ... 312!8i6656
Mooi! Goed gevonden. Ik had niet zover gekeken, maar dichterbij. :oops:

-Jan
CarlW schreef:
vr 18 jan, 2019 18:42
Tja, 2 keer na elkaar is tegen de ongeschreven regels maar het moet maar zeker? Snel weg van België lijkt me de boodschap. Waar is deze foto gemaakt?
Ik gok op Spanje. Ik zie een river, wijngaarden, tafelbergen. Dan denk ik aan de Ebro, Rioja streek.
Castillo de Davalillos?
https://goo.gl/maps/PAVKYmUN4JU2

Deze lokatie is iets nauwkeuriger:
https://goo.gl/maps/DGWdnZFAJ6T2
Eersteklas oplossing, tovenaar aan de beurt.
Ik verdenk De tovenaar wel van paranormale gaven!
Hier weer een makkelijke
DSC06267.jpg