Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 290 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35256 berichten
math schreef:
wo 16 jan, 2019 19:11
Nieuw raadplaatje.
Afbeelding
Industrial ruins of Rhosydd Quarry in Wales?
Nee, het is op het Europese vasteland.
De Frans-Italiaanse Alpen, maar dan in het zuidelijke gedeelte.
Ik heb er eens iets over gelezen en foto's gezien maar ik ben het effe kwijt.
Strada dell'Assietta bedoel je?
Zou ook in de Picos de Europa kunnen zijn.
Het vermoeden dat het plaatje in de Frans-Italiaanse Alpen gemaakt is, is juist!
Caserme della Bandia?

https://www.wikiloc.com/offroading-trai ... to-4649059

Dacht de plek te herkennen van deze https://vimeo.com/233796025
Check
Afbeelding
Caserme della Bandia is goed. Je komt verschillende namen tegen, maar dit is de naam op de topokaart van Instituto Geografico Centrale. Het vervallen militaire complex ligt op een hoogte van ongeveer 2400 meter, niet ver van de Colle Valcavera. Foto gemaakt tijdens de Torino-Nice rally 2016.

De beurt is aan CarlW.
Welaan dan, waar is deze plek?

Bijlagen

Ergens in Wallonië* waar bosrand en gemeentegrens samenvallen, zo'n zes en een half jaar geleden, direct na de middag, een stuk ten westen* van Brussel?
*: ik snap dat dit ietwat in tegenspraak is :-)
Beeld bevat een tip die gericht zoeken met street- of satview mogelijk maakt.
Volgens mij is het ergens op de lands- of taalgrens want het blauwe bordje in het centrum van de foto lijkt mij een bord dat aangeeft welke snelheden je mag rijden op verschillende wegen.
Dus we hoeven nu alleen nog maar even :shock: de grensovergangen van Frankrijk naar België na te lopen die op streetview staan en enigszins in oostelijke richting gaan.
bdr schreef:
do 17 jan, 2019 17:37
Volgens mij is het ergens op de lands- of taalgrens want het blauwe bordje in het centrum van de foto lijkt mij een bord dat aangeeft welke snelheden je mag rijden op verschillende wegen.
Of is het een bordje dat je een fietsknooppunt nadert?
bdr schreef:
do 17 jan, 2019 17:37
Volgens mij is het ergens op de lands- of taalgrens want het blauwe bordje in het centrum van de foto lijkt mij een bord dat aangeeft welke snelheden je mag rijden op verschillende wegen.
Volgens mij is dit dat blauwe bord.
a1.JPG
a1.JPG (20.01 KiB) 2622 keer bekeken
Dit bord zie je bij elke kleine grensovergang als je België binnenkomt.

En rechts staat dit bord (denk ik)
a2.JPG
a2.JPG (22.18 KiB) 2622 keer bekeken
CarlW schreef:
do 17 jan, 2019 14:46
Beeld bevat een tip die gericht zoeken met street- of satview mogelijk maakt.
De tip zie ik nog niet, of het moet zijn dat we alle grensovergangen streetviewen.

-Jan
JanH schreef:
do 17 jan, 2019 21:45
bdr schreef:
do 17 jan, 2019 17:37
Volgens mij is het ergens op de lands- of taalgrens want het blauwe bordje in het centrum van de foto lijkt mij een bord dat aangeeft welke snelheden je mag rijden op verschillende wegen.
Volgens mij is dit dat blauwe bord.
Ja dat is het.
JanH schreef:
do 17 jan, 2019 21:45
CarlW schreef:
do 17 jan, 2019 14:46
Beeld bevat een tip die gericht zoeken met street- of satview mogelijk maakt.
De tip zie ik nog niet, of het moet zijn dat we alle grensovergangen streetviewen.
Ik ben aan het zoeken op Grensstraat, Rue de la Frontière, Rue du Transformateur maar nog niets bruikbaars gevonden (er zijn wel meerdere Rue du Transformateur's in Frankrijk).
Het B-bord was de tip. Bos is ook al gezegd. Nu nog wat kaartkijken, als-je-het-weet-is het-zo-gevonden 8).
Hier?
Chaussée Brunehault, Quévy?
OK, aan de franse kant is het Chaussée du Bois :lol: