door
123456 » wo 24 aug, 2022 15:16
Bert van Sprang schreef: ↑wo 24 aug, 2022 15:09
... Consequentie van het niet hebben van een alternatief is volgens mij de werkzaamheden uitstellen tot dit alternatief wel voorhanden is of de klanten een huurauto vergoeden oid.
Je doet net alsof je zulke werkzaamheden, die noodzakelijk zijn en al zeer lang gepland zijn, eventjes kunt uitstellen. Kom op zeg.
https://nieuws.ns.nl/werkzaamheden-geld ... t-traject/
"Werkzaamheden
ProRail werkt van 14 juli tot en met 5 augustus aan het spoor tussen Utrecht en Geldermalsen, een belangrijke plek op een druk bereden spoor tussen Utrecht en Zuid-Nederland. Hier vervangt ProRail kilometers spoor. Deze werkzaamheden staan een paar jaar gepland en zijn nodig om de kwaliteit van het spoor op peil te houden en het spoor gereed te maken voor de toekomst. Er is bewust voor gekozen het in een vakantieperiode uit te voeren omdat er dan minder treinreizigers zijn."
En hier de uitgebreide uitleg:
https://www.prorail.nl/nieuws/baanstabi ... ldermalsen
“We gaan een nieuw fundament onder het spoor aanbrengen. Dat fundament bestaat uit een 30 centimeter dikke PSS-laag. Dat is een heel fijnmazig cementachtig soort zand dat voornamelijk in Duitsland wordt gebruikt.” Deze PSS-laag verbetert de draagkracht en zorgt, in combinatie met een drainagesysteem, voor de juiste afwatering van het regenwater.
Die PSS-laag wordt door aannemer Swietelsky op een bijzondere manier aangebracht, namelijk met de PM1000-URM. Deze 1,2 kilometer lange trein graaft de oude ondergrond uit, legt het nieuwe fundament aan en bouwt het spoor vervolgens zelfstandig weer op. “Het is een rijdende fabriek, heel imposant. De trein rijdt als het ware over zijn eigen werk: zodra hij over het oude spoor heen gereden is, ligt het nieuwe spoor er direct. Hierdoor hoeven we niet met graafmachines te werken. Dat scheelt tijd en de kwaliteit wordt beter.”