Ik bedoel de eerder op
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik bedoel de eerder op
Wat doet Garmin dan precies niet, wat anderen wel doen? En ja, van Google (Maps) is natuurlijk wel bekend dat ze data harken, maar de andere genoemde diensten/apps?
Ik kan mijn Garmin 1040 volledig 'offline' gebruiken als ik wil; dus (uiteraard naast het navigeren) ook het toevoegen van kaarten of gps-tracks kan zonder enige internetverbinding. Ik ga er even vanuit dat dit ook geldt voor andere Garmin-apparaten (iig ook voor mijn prehistorische Etrex)
Helaas verzamelen veel apps (Komoot, Strava, Garmin Connect) allemaal je data. Ook als je tijdelijk je telefoon in “flight mode” zet zal deze data (log files) later alsnog verzameld worden.
Een lijntje op de kaart dat ik zelf volg lijkt me het prettigst.Flix schreef: ↑ma 10 feb, 2025 12:26Alleen al het woord navigatie laat ruimte voor persoonlijke interpretaties.
Wil je dan een lijntje op de kaart dat je zelf volgt? Of wil je de z.g. turn-by-turn navigatie die je aanwijzingen geeft hoe de route te volgen ("over 30 m op rotonde rechts"), eventueel gesproken, en dan ook de route aanpast bij 'verkeerd' rijden?
Voor de iPhone is idd Pocket Earth of anders Guru Maps een goede keus.
Heb dit zojuist geinstalleerd, en iet er super uit. Ik denk dat ik dit gewoon ga gebruiken onderweg. Mooi hoorrickie schreef: ↑ma 10 feb, 2025 11:49Als je wilt navigeren met een iPhone, is Pocket Earth de juiste app daarvoor, specifiek voor Apple en niet voor Android.
Gebruik het al jaren binnen en buiten Europa. In combinatie met een naafdynamo en een omvormer van Busch & Muller blijft mijn telefoon geladen en kan ik een hele dag fietsen en zien waar ik ben en naartoe wil, hotels, campings zoeken etc etc en 's avonds met een volle accu op bestemming aankomen. Via iPhone kan ik uiteraard ook Whats-appen , bellen en emailen, als ik dat wil. Via instellingen scherm alleen aan als nodig, enig nadeel is regen, scherm reageert dan niet (goed). Routes plan ik via Brouter.de op de computer, of andere apps, dan makkelijk op iPhone en/of iPad te zetten. Pocket Earth eenmalig betaling, wereldwijd kaarten; cursusmogelijkheid via Johan Blom, zoek maar op.
Succes.
Dat klopt inderdaad. Wat zie je op een Garmin? Het precieze fietspad waar je rijdt en waar je heen moet? Of is het niet zo nauwkeurig?_Peter_ schreef: ↑di 18 feb, 2025 23:03Wat ik een beetje opmaak uit de hele discussie is dat vraagsteller naar mijn idee bedoeld of hij een GPS nodig heeft en dat gelijk stelt aan "een Garmin", er zijn zoveel andere apparaten die hetzelfde doen als "een Garmin" dat de vraag beter had kunnen zijn GPS, smartphone of papieren kaarten nodig? Nu is het namelijk verzand in een Garmin vs smartphone discussie waarbij niet meer naar iets anders gekeken wordt. (ik ben overigens inmiddels genezen van Garmin.)
Bij de voorbereiding een paar aantekeningen maken werkt daarbij goed. Zoals "T-splits. re ri Pienza":
Nu ben ik al een paar jaar afgestapt van Garmin (helaas blijkbaar synoniem voor een GPS) maar het lijntje wat je volgt kan alles zijn en naarmate je verder in zoomt kan dat een fietspad zijn maar ook een onverharde weg of een hoofdweg, net hoe de route/track is gemaakt en wordt geïnterpreteerd door je GPS. Er zijn overigens ook routerende GPS apparaten die je bij een afslag attent maken op die afslag. Ik zou een naar https://www.gps.nl gaan (die hebben ook 4 winkels met alle kennis en kunde en de mogelijkheid tot huur (15 euro voor een weekend)DosSantos schreef: ↑za 22 feb, 2025 19:29Dat klopt inderdaad. Wat zie je op een Garmin? Het precieze fietspad waar je rijdt en waar je heen moet? Of is het niet zo nauwkeurig?_Peter_ schreef: ↑di 18 feb, 2025 23:03Wat ik een beetje opmaak uit de hele discussie is dat vraagsteller naar mijn idee bedoeld of hij een GPS nodig heeft en dat gelijk stelt aan "een Garmin", er zijn zoveel andere apparaten die hetzelfde doen als "een Garmin" dat de vraag beter had kunnen zijn GPS, smartphone of papieren kaarten nodig? Nu is het namelijk verzand in een Garmin vs smartphone discussie waarbij niet meer naar iets anders gekeken wordt. (ik ben overigens inmiddels genezen van Garmin.)
Ah dank voor die tip en de informatie. Ik ga zeker die winkel bezoeken._Peter_ schreef: ↑za 22 feb, 2025 23:23Nu ben ik al een paar jaar afgestapt van Garmin (helaas blijkbaar synoniem voor een GPS) maar het lijntje wat je volgt kan alles zijn en naarmate je verder in zoomt kan dat een fietspad zijn maar ook een onverharde weg of een hoofdweg, net hoe de route/track is gemaakt en wordt geïnterpreteerd door je GPS. Er zijn overigens ook routerende GPS apparaten die je bij een afslag attent maken op die afslag. Ik zou een naar https://www.gps.nl gaan (die hebben ook 4 winkels met alle kennis en kunde en de mogelijkheid tot huur (15 euro voor een weekend)DosSantos schreef: ↑za 22 feb, 2025 19:29Dat klopt inderdaad. Wat zie je op een Garmin? Het precieze fietspad waar je rijdt en waar je heen moet? Of is het niet zo nauwkeurig?_Peter_ schreef: ↑di 18 feb, 2025 23:03Wat ik een beetje opmaak uit de hele discussie is dat vraagsteller naar mijn idee bedoeld of hij een GPS nodig heeft en dat gelijk stelt aan "een Garmin", er zijn zoveel andere apparaten die hetzelfde doen als "een Garmin" dat de vraag beter had kunnen zijn GPS, smartphone of papieren kaarten nodig? Nu is het namelijk verzand in een Garmin vs smartphone discussie waarbij niet meer naar iets anders gekeken wordt. (ik ben overigens inmiddels genezen van Garmin.)
Ik heb jarenlang verschillende Garmins gehad maar die hadden allemaal kuren. Sindsdien gekozen voor de smartphone icm Osmand en mijn eigen Openfietsmap style (ik maak ook nog steeds kaarten voor de Garmin).
Ik vind Amersfoort er anders een stuk overzichtelijker op wordenDe tovenaar schreef: ↑zo 23 feb, 2025 17:56Wat een wereld van verschil, dat ze die Garmins nu nog durven te verkopen, schande!![]()
Dus, bezint eer ge begint, ik zou het maar bij jouw iphone houden.