Vandaar dat ik LEDstrips helemaal rondom heb gemaakt Maar hoe dan ook, op iedere snelle fiets moet je actiever opletten.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Vandaar dat ik LEDstrips helemaal rondom heb gemaakt Maar hoe dan ook, op iedere snelle fiets moet je actiever opletten.
Ik rij nu al 18 jaar elke werkdag een 25km enkel.
Dan heb je wel een goeie gekozen. Zeker de oude met het motorfietsblok achterin als range extender vind ik echt een fijne auto.
Wonderlijk dat ze die niet fatsoenlijk rijdend krijgen. Een Stromer met Pinion klinkt namelijk op papier best als een goede optie. Jouw tekst had ook van toepassing kunnen zijn op een Flyer van 15 jaar geleden Wat dan misschien nog wel een leuke budget-optie kan zijn in deze vraagstelling trouwens. Wel schakelen met beleid, anders vindt ook een Rohloff het soms niet leuk.
Erg goed punt. Ik heb een fietstas van Vaude aangehaakt en dat is fantastisch. Een afstand van meer dan tien kilometer met een rugzakje op moeten fietsen lijkt me drie keer, of eigenlijk misschien wel tien keer, niks. Rug altijd nat en een onvermijdelijk zeurend pijntje. Per rit is de fietsbel ook zeker twee keer nodig, meestal om onoplettende automobilisten te waarschuwen, het valt me alles mee dat het toch niet al te harde geluid in een auto blijkbaar vaak gehoord wordt. Wat stemverheffing, zonder te vervallen in gescheld, helpt ook nogal eens. De naafdynamo wil ik ook niet meer missen. Op de langeafstandsfiets voer ik altijd licht - werkt zeker niet nadelig - en op de stadsfiets, overigens ook een Azor, een kekke IFL, staat de verlichting in de zomer op automatisch en in de winter op aan. Zonder licht ben je zó onzichtbaar, ik snap niet dat iemand dat aandurft in het buitengebied.
Ook ik deed 26 km woonwerkverkeer met een Quest, speciaal daarvoor aangeschaft. Op mijn route (grotendeels polderwegen) was ik daarmee sneller dan met ov. Voorheen nam ik met enige regelmaat mijn trekkingfiets, maar in combinatie met een fysieke baan in de zorg was me dat toch vaak te zwaar. Met de Quest vond ik het alleen maar lekker om van en naar mijn werk te fietsen. Douche op het werk wel vereist. (Maar datzelfde geldt voor elke fiets wat mij betreft.) Met de trekkingfiets moest ik met mijn vertrektijd goed rekening houden met de wind: onder gunstige omstandigheden reed ik het in 65 minuten, maar met wind tegen deed ik er soms wel anderhalf uur over. Met een velomobiel is het verschil tussen wind mee en tegen veel kleiner. Regen en sneeuw zijn ook veel minder vervelend, en met drie wielen durfde ik ook goed in de winter op pad, terwijl ik op twee nogal een angsthaas ben als het glad is.
Toen ik de mijne kocht, las ik overal verhalen dat een velomobiel nergens te verzekeren was. Ik heb zowel thuis als op mijn toenmalige werk een veilige stallingsplek, dus ik heb geen moeite gedaan om een verzekering te zoeken.Alleen heb je geen maandelijkse kosten aan verzekering en ik vermoed dat een velomobiel waardevaster is mocht je je bedenken.
Ik heb mijn velomobiel ook niet verzekerd om dezelfde reden. Een speedpedelec moet je daarentegen verplicht verzekeren (net als een bromfiets).Toen ik de mijne kocht, las ik overal verhalen dat een velomobiel nergens te verzekeren was. Ik heb zowel thuis als op mijn toenmalige werk een veilige stallingsplek, dus ik heb geen moeite gedaan om een verzekering te zoeken.Alleen heb je geen maandelijkse kosten aan verzekering en ik vermoed dat een velomobiel waardevaster is mocht je je bedenken.
Enige nadeel van een velomobiel: je moet tegen het gezeur kunnen van mensen die het zó gevaarlijk vinden… Mijn standaardantwoord: ‘Iemand die een (in mijn geval) knalrood drie meter lang object niet ziet, hoort niet thuis op de openbare weg.’ In het donker ben ik met de velomobiel, met al zijn reflectie en dubbele koplamp overigens beter zichtbaar dan menig ‘gewone’ fietser.
Zo zie je maar weer dat lekker kunnen zitten op je fiets belangrijker is dan al het andere.
Dat is op zich wel mooi maar ik moet ook vaak in dit soort koplampen kijken die veel te hoog staan afgesteld. Ik heb trouwens wel een 85 lux koplamp. Dat licht is echt prima op voorwaarde dat je niet door anderen wordt verblind. Ik kom ook uit de wieldynamo en met gloeilamp tijd. En dat ging ook wel.Flix schreef: ↑do 20 jul, 2023 09:28Mooie verhalen hier; respect!
Over het detail verlichting; mijn ervaring met een paar verschillende combinaties is dat alleen de Son combinatie een ongelofelijke bak licht geeft, waardoor je ook in het donker een goed verlichte weg voor je hebt. Bijna als de koplampen van een auto in groot licht. De rest van verlichtingssystemen geeft wat hulp aan de verlichting die er al is, of is alleen echt nuttig om gezien te worden, in mijn ervaring.
Als je zo reist als jullie, waarvan toch makkelijk een kwart van de ritten in het donker, vermoed ik, zou ik altijd voor een Son gaan.
Fraaie lampjes inderdaad van Son, ik rij zelf ook met een Edelux2.Flix schreef: ↑do 20 jul, 2023 09:28
Over het detail verlichting; mijn ervaring met een paar verschillende combinaties is dat alleen de Son combinatie een ongelofelijke bak licht geeft, waardoor je ook in het donker een goed verlichte weg voor je hebt. Bijna als de koplampen van een auto in groot licht. De rest van verlichtingssystemen geeft wat hulp aan de verlichting die er al is, of is alleen echt nuttig om gezien te worden, in mijn ervaring.
Als je zo reist als jullie, waarvan toch makkelijk een kwart van de ritten in het donker, vermoed ik, zou ik altijd voor een Son gaan.