Tenzij je dus op die andere pagina terechtgekomen bent, waar op staat dat de fiets in de daluren wel mee mag.
Groetjes,
Carl
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Tenzij je dus op die andere pagina terechtgekomen bent, waar op staat dat de fiets in de daluren wel mee mag.
Drukke trein vaak inderdaad tussen Amsterdam en Brussel. En je spullen goed in de gaten houden, vooral in die trein. Ze roepen het ook om op te letten via de omroep-installatie in de trein.Martin E. van Doornik schreef: ↑di 02 mei, 2023 09:15
Zag vandaag op het Jounaal: komende zomer wordt het steeds moeilijker om de trein naar België of Duitsland te nemen. Reserveren verplicht. Afgelopen zomer moest ik al tot Antwerpen in het balkonnetje gaan staan....
De ICE rijdt door Nederland niet naar Brussel, wel een reguliere trein 'Intercity Brussel' over de hogesnelheidslijn, net als onder andere een Thalys en een Eurostar. En er zal vast ook nog wel een boemeltje rijden denk ik?
Als dove heb ik niks aan omroepen, ik stond wel steeds naast m'n fiets. In Mechelen uitgestapt.Jurr schreef: ↑di 02 mei, 2023 09:40Drukke trein vaak inderdaad tussen Amsterdam en Brussel. En je spullen goed in de gaten houden, vooral in die trein. Ze roepen het ook om op te letten via de omroep-installatie in de trein.Martin E. van Doornik schreef: ↑di 02 mei, 2023 09:15
Zag vandaag op het Jounaal: komende zomer wordt het steeds moeilijker om de trein naar België of Duitsland te nemen. Reserveren verplicht. Afgelopen zomer moest ik al tot Antwerpen in het balkonnetje gaan staan....
Zakkenrollers express, als crimineel lekker makkelijk je werkterrein verplaatsen tussen Amsterdam, Rotterdam, Antwerpen en Brussel. Pilletje, poedertje, plantje mee en het wordt nog multitasken ook. En je kunt onderweg ook al aan het werk....
Vooralsnog wordt het er inderdaad niet beter op.
In de 'Intercity Brussel' is het misschien wel handig om vaker te kijken of de reizigers überhaupt wel tickets hebben voor het traject wat ze aan het reizen zijn...
Martin E. van Doornik schreef: ↑di 02 mei, 2023 09:15Zag vandaag op het Jounaal: komende zomer wordt het steeds moeilijker om de trein naar België of Duitsland te nemen. Reserveren verplicht.
Deze kop klopt niet helemaal (zoals wel meer): naar België wordt het niet verplicht om te reserveren, enkel voor het goedkoopste tarief (Early Bird) naar Antwerpen of Brussel moet een specifieke trein gereserveerd worden. Maar voor dit goedkoopste tarief was er vroeger al een verplichting om 7 dagen vooraf een ticket te kopen.Frank schreef: Reizigers moeten treinen naar België en Duitsland in zomer reserveren.
https://nos.nl/artikel/2473549-reiziger ... reserveren
Dan moet die zitplaats wel vlakbij de fietsplek zijn, zodat je zowel fiets als bagage goed in het oog kunt houden. (Zie dit draadje uit 2014 over gestolen stuurtas in deze intercity.)DriesO schreef: ↑di 02 mei, 2023 14:07En voor fietsreizigers is plaatsreservering voor alle reizigers net een voordeel, want fietsreizigers waren al enkele jaren verplicht in de zomer om hun fietsplaats te reserveren op de IC Brussel, en waren dus al gebonden aan die ene trein. Dus hopelijk hebben fietsreizigers op die ene trein die ze al moesten reserveren, vanaf nu ook gegarandeerd een zitplaats, dus meer kwaliteit.
Ik ben nu wel benieuwd over welke organisaties Leon en Bert het hier hebben en wat er dan wel of niet werd bereikt. Ik heb nu een donkerbruin vermoeden dat het om onvergelijkbare gevallen gaat.bert sitters schreef: ↑vr 28 apr, 2023 18:52"Ik heb lang een aardig inkomen gehad met het bij organisaties zitten om hen te vertellen wat er beter kon en maak me daardoor weinig illusies dat het uit zou maken wat ik bij heb in de ideeënbus zou droppen. Het is juist het type en de omvang van de organisatie die dat, in mijn ervaring, belet."
Lijkt op frustratie.
Ik heb door zaken aan te kaarten op de juiste plek wel het nodige kunnen bereiken.
Ik heb vaak op Koningsdag mijn fiets meegenomen in de trein. In 2019 nog van Leiden naar Hengelo, met een overstap in Zwolle. Dat ging prima, omdat ik de centrale stations in Amsterdam en Utrecht kon vermijden.bert sitters schreef: ↑vr 28 apr, 2023 18:52Overigens woon ik in Amsterdam en ben bewust zonder rijbewijs vaak afhankelijk van reizen met de trein en doe dat ook, maar zal als het niet strikt noodzakelijk is niet snel op Koningsdag in de trein stappen: ook niet zonder fiets.