Kan men dan niet beter de hond als huisdier verbieden? Die zijn zelf ook wel eens dodelijk. Twee vliegen in 1 klapeindgebruiker schreef: ↑vr 28 apr, 2023 14:15Het wordt tijd voor een helmplicht voor hondenbezitters:
[...]
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Kan men dan niet beter de hond als huisdier verbieden? Die zijn zelf ook wel eens dodelijk. Twee vliegen in 1 klapeindgebruiker schreef: ↑vr 28 apr, 2023 14:15Het wordt tijd voor een helmplicht voor hondenbezitters:
[...]
Niet mee eens - wat een links-radicaal idee! Burgers hebben het recht om met een hond zichzelf en hun kwetsbare gezin te beschermen tegen kwaadwillende mensen die hun hond als aanvalswapen gebruiken.
De uitkomst 'minder rekening met elkaar houden' deel ik, maar op basis van een andere argumentatie. Mijn ervaring is dat andere verkeersdeelnemers geen kortere lontjes hebben gekregen, en niet geïrriteerder, hufteriger, haastiger of onduldiger zijn geworden. Ten opzichte van tien-vijftien jaar geleden zie ik wel meer afleiding als gevolg van telefoons en oortjes.
De meeste wegmisbruikerswaardige incidenten die ik meemaakte waren toch echt de afgelopen 10 jaar, en dat komt niet omdat ik nu meer op de weg ben. (n>1000)
Tja, Maastricht...
Doet me denken aan heel iets anders.
Naar aanleiding van het fanatisme in veel van de bijdragen in dit topic kreeg ik een frisse gedachte: zou het misschien kunnen dat het juist de (wereld)fietser is die een korter lontje heeft gekregen, en juist zelf hufteriger, haastiger, en ongeduldiger is geworden? Ik bedoel, in dat geval merkt de fietser wél op dat er in zijn biotoop iets is veranderd, maar heeft niet in de gaten dat hij/zij het zélf is die is gemuteerd? Het hoeft niet, maar het zou toch kunnen?
Dat zou kunnen als je alleen over fietsers las dat zij menen waar te nemen dat anderen huferiger zijn geworden. Dat is denk ik niet zo; je hoort het door de hele maatschappij. Dan kunnen al deze groepen natuurlijk wel ongelijk hebben en zelf hufteriger zijn geworden, maar dan hebben de andere groepen daarmee weer gelijk.Speeder300 schreef: ↑za 29 apr, 2023 13:18zou het misschien kunnen dat het juist de (wereld)fietser is die een korter lontje heeft gekregen, en juist zelf hufteriger, haastiger, en ongeduldiger is geworden?
Waar is dat?
Dit keer kan ik het niet volgen.
Zou ideaal zijn maar op een gegeven moment moet het horloge of de helm ook melden dat reanimeren geen zin meer heeft.