Dat van zen fiets sleuren was natuurlijk een grap.Mr. Z schreef: ↑ma 11 apr, 2022 22:31Zou het misschien een beter idee zijn om het bij een Santos dealer te proberen?GMS21 schreef: ↑ma 11 apr, 2022 20:18Ok.
Ik heb de voorbije jaren her en der iemand met een TM3+ gezien.
De eerstvolgende sleur ik van zen fiets, dan kom ik erachter.
De mijne stuurt hetzelfde ongeacht wat ik mee heb, ZODRA er enkele kilo's boven het bagagerek liggen.
Ik krijg nu plots een ingeving. Zou het kunnen dat de fiets op vlak van geometrie/balans ontworpen werd voor de optie elektrisch met een accu bovenop het travelrack, zoals bij heel veel elektrische fietsen?
De tegenhanger van zinloos geweld is zinvol geweld, en hoewel het rijk daar het monopoly op heeft denk ik dat ik dat misschien even vergeet als iemand er met mijn fiets vandoor wil gaan, vooral als daar gesleur bij komt kijken
Vriendelijk vragen werkt beter Maar ik heb een 57cm, vind die redelijk het zelfde fietsen, leuk sturend maar rustig en stabiel met en zonder bagage hoewel ik nooit kilo's boven op heb.
Ik gok zo dat jij een grotere maat hebt, de TM3+ is zeker niet ontwikkeld voor een accu boven op, denk niet dat je frame niet klopt, dan kan het zijn dat je frame verbogen is of je voorvork, je velgen niet gecentreerd zijn ten opzichte van de naaf of de spaak spanning niet klopt.
Maar zou dus eerst een andere TM3+ gaan proberen in de zelfde maat, als die anders stuurt dan is er wat mis met jouw fiets, zo niet ....
Omdat ik het idee onpraktisch vond.
Veel praktischer is gewoon ZELF iemand vragen rijdt eens met mijn fiets.
Dat ga ik bij gelegenheid eens doen.
Als die persoon dan terugkomt met zijn / haar haar als geelektrocuteerd recht, is dat bevestiging dat mijn TM3+ in kale toestand rijdt als een paniekpaard ipv werkpaard.
Dat is zoals gezegd trouwens al van het begin.
Nieuwe fiets geleverd met een verbogen frame of voorvork lijkt me onwaarschijnlijk (maar alles kan natuurlijk...)
Kun je die velgcentrering toelichten?
Ik heb een tijd gedacht dat het achterwiel niet in het spoor liep van het voorwiel.
Omdat de naaf 5 mm uit het center zat (gemeten) en het achterwiel in die mate paraplu zou moeten gespaakt zijn om dat te compenseren.