Vandaag m'n fotospullen compleet gemaakt met een gimbal (zo heet dat geloof ik)
Nu de vogels nog.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Aha, ik wist niet dat die kleine toestelletjes dat ook konden. Of kan dat met elke Sony-toestel? [edit]: Nee dus.
Ik heb me bedacht en oriënteer me nu toch op een compactcamera. Misschien deze of vergelijkbaar: Canon G9 X Mark II. Ik denk hiermee een compacte camera te kopen die toch nog meerwaarde heeft tov mijn iPhone. En niet alleen omdat ik mijn iPhone an niet meer uit me vingers laat vallen wanneer ik fietsend fotografeer. Ik verwacht ook meer fotoplezier dan met de iPhone (overigens geen 12 ).LHTJoost schreef: ↑zo 15 nov, 2020 23:15Ik ben vrijwel dagelijks bezig met fotografie, liefst met mijn Nikon full frame camera maar ook met mijn iPhone. Een lange fietsreis maken zonder die camera, vind ik geen fijne gedachte. Toch denk ik dat ik foto's ga maken met mijn iPhone. Enerzijds vanwege het gewicht. Anderzijds vanwege de onrust, die het voorkomen dat de camera gejat wordt, met zich meebrengt. Daar wil ik gewoon niet mee bezig zijn. Mijn iPhone kan ik op mijn lichaam dragen. Dat gaat met een spiegelreflex niet lukken.
LHTJoost schreef: ↑zo 31 jan, 2021 17:36Ik heb me bedacht en oriënteer me nu toch op een compactcamera. Misschien deze of vergelijkbaar: Canon G9 X Mark II. Ik denk hiermee een compacte camera te kopen die toch nog meerwaarde heeft tov mijn iPhone. En niet alleen omdat ik mijn iPhone an niet meer uit me vingers laat vallen wanneer ik fietsend fotografeer. Ik verwacht ook meer fotoplezier dan met de iPhone (overigens geen 12 ).LHTJoost schreef: ↑zo 15 nov, 2020 23:15Ik ben vrijwel dagelijks bezig met fotografie, liefst met mijn Nikon full frame camera maar ook met mijn iPhone. Een lange fietsreis maken zonder die camera, vind ik geen fijne gedachte. Toch denk ik dat ik foto's ga maken met mijn iPhone. Enerzijds vanwege het gewicht. Anderzijds vanwege de onrust, die het voorkomen dat de camera gejat wordt, met zich meebrengt. Daar wil ik gewoon niet mee bezig zijn. Mijn iPhone kan ik op mijn lichaam dragen. Dat gaat met een spiegelreflex niet lukken.
tips en bedenkingen zijn welkom.
Valt een camera dan niet uit je handen als je fietsend fotografeert? Als het je alleen daarom gaat, kan je ook een koordje aan je telefoonhoesje bevestigen.LHTJoost schreef: ↑zo 31 jan, 2021 17:50...
Ik heb me bedacht en oriënteer me nu toch op een compactcamera. Misschien deze of vergelijkbaar: Canon G9 X Mark II. Ik denk hiermee een compacte camera te kopen die toch nog meerwaarde heeft tov mijn iPhone. En niet alleen omdat ik mijn iPhone an niet meer uit me vingers laat vallen wanneer ik fietsend fotografeer. Ik verwacht ook meer fotoplezier dan met de iPhone (overigens geen 12 ).
Als ik mijn camera laat vallen kan ik nog wel bellenwillem.m schreef: ↑zo 31 jan, 2021 18:35Valt een camera dan niet uit je handen als je fietsend fotografeert? Als het je alleen daarom gaat, kan je ook een koordje aan je telefoonhoesje bevestigen.LHTJoost schreef: ↑zo 31 jan, 2021 17:50...
Ik heb me bedacht en oriënteer me nu toch op een compactcamera. Misschien deze of vergelijkbaar: Canon G9 X Mark II. Ik denk hiermee een compacte camera te kopen die toch nog meerwaarde heeft tov mijn iPhone. En niet alleen omdat ik mijn iPhone an niet meer uit me vingers laat vallen wanneer ik fietsend fotografeer. Ik verwacht ook meer fotoplezier dan met de iPhone (overigens geen 12 ).
Overigens is het volgens de wet niet toegestaan om je telefoon te gebruiken als je fietst. En ik denk dat ook fotograferen met een fototoestel tijdens het fietsen niet zonder risico is (en belabberde foto's oplevert, maar dat terzijde).
Doe het lekker tochLeon schreef: ↑zo 31 jan, 2021 19:32En het mag óók niet.willem.m schreef:Overigens is het volgens de wet niet toegestaan om je telefoon te gebruiken als je fietst. En ik denk dat ook fotograferen met een fototoestel tijdens het fietsen niet zonder risico is (en belabberde foto's oplevert, maar dat terzijde).