Dank je! Is mijn Roy Thame uit midden jaren '80, dus iets te nieuw voor verchroomde sokken helaas.
Nog meer reclame voor de Motorola G Pro:
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Dank je! Is mijn Roy Thame uit midden jaren '80, dus iets te nieuw voor verchroomde sokken helaas.
Ik fotografeer met m'n smartphone. Of eigenlijk, ik maak er snapshots mee. Toen ik steeds meer ging fietsen heb ik wel overwogen om eens een echte camera te kopen, maar het idee werd al snel naar de prullenbak verwezen door het extra gewicht en volume wat een camera inneemt. Ook ben ik niet iemand die de capaciteiten van zo'n camera ook maar enigszins kan benutten.
Maar foto's die ik op een smartphone wil bekijken kan ik toch ook gewoon met een smartphone maken? Mijn dilemma zit toch echt in het aanschaffen van een compacte camera die een meerwaarde heeft tov een smartphone of anders alleen mijn smartphone.
Klopt. En voor de meeste klik-klak-klaar-plaatjes is een moderne smartphone prima geschikt.
Ik gaf in dit rijtje alleen de argumenten om een tweedehands camera te kopen ten opzichte van een nieuwe, er van uitgaande dat de keuze camera in plaats van smartphone al was gemaakt.
Je kan die keuze toch niet als uitgangspunt nemen als een smartphone superieur is aan een 2e hands camera?Leon schreef: ↑vr 08 jan, 2021 20:04Ik gaf in dit rijtje alleen de argumenten om een tweedehands camera te kopen ten opzichte van een nieuwe, er van uitgaande dat de keuze camera in plaats van smartphone al was gemaakt.
Camera's van 2015 zijn (uiteraard veel variatie hierin) toch nog uitstekend geschikt voor alle doeleinden? Niet alleen op de smartphone bekijken? Ik denk dat dat juist 1 van de problemen van de camerasector is; dat de techniek al enige jaren geleden een meer dan goed niveau heeft bereikt waardoor de noodzaak steeds weer nieuw te kopen een stuk minder is, zelfs voor de zgn "enthousiasten". (de "massa" doet kiekjes allang met een smartphone)
FF lijkt me vooral handig om mee spelen met de scherptediepte en de bokeh. Da's voor landschappen veel minder relevant. Bij streetphotography kan het wel een flinke rol spelen.bast1aan schreef: ↑za 09 jan, 2021 12:13Mijn gedachte was dan ook dat je FF niet echt meer nodig hebt voor mooie landschapsfotografie op reis omdat de sensoren voor compact-camera's tegenwoordig zoveel beter zijn geworden. Maar mss heb ik het mis, en het hangt nogal af van je wensen/standaarden natuurlijk.