De oorspronkelijke post heb ik gemist omdat ik toen op fietsvakantie was. Normaal zou ik het volgende schrijven:
Er zijn heel veel mogelijkheden om aan materiaal te komen, ook voor een veel lagere prijs. Je moet alleen in contact komen met de juiste liefhebbers die er nog veel van hebben liggen.
Helaas zijn de beurzen voorlopig niet mogelijk vanwege de Corona maatregelen. Dat was anders een prima mogelijkheid geweest om voor weinig heel leuke onderdelen te scoren. Begrotelijk wordt het dan helemaal niet. Bij de meeste klassiekers die ik opbouwde bleen de kosten onder de € 500,-.
Mocht je Duits lezen, op het Duitse rennrad news forum is er een hele thread over klassieke vakantiefietsen. De naam van de topic starter daar komt je wel bekend voor
.
Trouwens, Suntour Cyclone als slecht noemen..... Die groep is speciaal voor wielertoerisme ontwikkeld destijds. Technisch vaak beter dan de concurrentie uit die tijd, alleen het marketingbudget van Suntour was altijd veel te laag, dat merk je nu nog in de reputatie van Suntour.
Maar wat jij wil is eigenlijke en randonneuse of audax bike. Juist bij deze tak van wielersport kun je prima met een klassiek stalen frame uit de voeten.
En voor degenen die rücksichtslos willen poedercoaten, zo verniel je de hele historie van zo'n fiets. Een goed opgebouwde (mag ook deels vernieuwd zijn) is een stukje wielerhistorie waarvan de sporen niet uitgewist mogen worden.
Jouw opbouw is mooi en prima voor het gebruiksdoel dat je omschreef. Nu voor de winter nog een fatsoenlijke verlichting er op en je kunt zo meedoen met de brevetten zodra we die weer mogen organiseren.