Heel veel stadsfietsen en e-bikes hebben zo'n loodzware stuurpen die je zonder gereedschap in kan stellen. En die staat meestal maximaal omhoog en naar achteren.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Heel veel stadsfietsen en e-bikes hebben zo'n loodzware stuurpen die je zonder gereedschap in kan stellen. En die staat meestal maximaal omhoog en naar achteren.
Bij wie? de ANWB is toch wel z'n beetje de grootste anti fietsersbond die er bestaat. Laten ze zich maar eens sterk maken voor ISA bij alle automobielen, dat zou al heel wat schelen.
Mooi, maar toch echt veel te complex, te zwaar en te duur om het duurzaam in te zetten.joukon schreef: ↑vr 17 jul, 2020 07:46"De TU Delft en Koninklijke Gazelle hebben een prototype ontwikkeld van een fiets met slimme stuurondersteuning die preventief het vallen van de fiets moet tegen gaan. Deze fiets moet in de toekomst helpen het aantal valpartijen op de fiets te voorkomen. De fiets werkt met een slimme motor in de stuurkolom die het sturen ondersteunt op het moment dat de fietser dreigt om te vallen. Met dit systeem kan de fiets boven een snelheid van 4 km/h stabiel worden gehouden.
De Nederlandse fiets staat bekend als een veilige fiets. Dit komt met name door de hoge mate van stuur-stabiliteit en de rechtop-zithouding. Echter, nu er steeds meer e-bikes rondrijden die gemiddeld zwaarder zijn en sneller gaan dan de ‘normale’ stadsfiets, is extra aandacht voor fietsveiligheid op zijn plaats.
Op de TU Delft is de afgelopen 15 jaar onderzoek gedaan naar waarom een fiets wel of niet omvalt. Enkele jaren geleden heeft Schwab met collega’s al in wetenschappelijke tijdschriften, zoals Science, gepubliceerd over de theorie achter de stabiliteit van de fiets. http://science.sciencemag.org/content/332/6027/339
‘Er is toen onder meer een wiskundig model ontwikkeld met zo’n 25 fysieke parameters, dat goed bleek te kunnen voorspellen óf, en bij welke snelheden, een bepaald fietsontwerp stabiel is. We hebben ook experimenteel aangetoond dat de inzichten hierover kloppen.’"
https://www.tudelft.nl/2019/tu-delft/sl ... met-fiets/
Er gloort hoop voor wie geen fietshelm wil dragen en/of problemen heeft met fiets stabiel in evenwicht kan houden
Ik vraag mij af of we het hier over hetzelfde onderwerp hebben.
Je zult je verbazen... en dan te bedenken dat je er zelfs een award mee kunt winnen
Overdrijven is ook een kunst. Bewegen is gezonder dan sporten. De beenspieren en de hartspier van een e-biker wordt gezonder belast dan van menig wielrenner die soms dood van z'n fiets valt.
Een weer merkwaardige conclusie die je trekt "doctor Piet".
Wij mensen zijn de enige zoogdieren die dwangmatig topsport bedrijven. Er zijn geen wetenschappelijke onderzoeken die bevestigen dat topsport gezond is. Wel wetenschappelijke onderzoeken dat bewegen noodzakelijk en gezond is. Dat topsporters alleen onder medische begeleiding topsport kunnen bedrijven zegt genoeg. Moet ik een lange lijst maken van professionele topsporter die dood zijn neergevallen of blijvend invalide zijn geraakt tijdens hun beroep. Deze mensen hadden zonder topsport zeer waarschijnlijk nog gezond verder geleefd.joukon schreef: ↑ma 20 jul, 2020 09:29Er is helemaal niets mis met topsport bedrijven. De meesten zo niet allen doen dit onder gecontroleerde omstandigheden.
De meeste doden waarover dit draadje gaat betreft verkeersdoden onder e-bikers. Laten we wel on-topic blijven.