Dat is de goede kant op!Martin E. van Doornik schreef: ↑zo 24 mei, 2020 16:56De vervallen schuur doet me eerder denken aan de Zuid-Hollandse eilanden.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Dat is de goede kant op!Martin E. van Doornik schreef: ↑zo 24 mei, 2020 16:56De vervallen schuur doet me eerder denken aan de Zuid-Hollandse eilanden.
Indrukwekkend. Ik zal niet weer een poging wagenWillemT schreef: ↑zo 24 mei, 2020 16:59Dat is de goede kant op!Martin E. van Doornik schreef: ↑zo 24 mei, 2020 16:56De vervallen schuur doet me eerder denken aan de Zuid-Hollandse eilanden.
Het ging mij gewoon alleen om veerponten, waar een trein op kon. De onderstaande foto is genomen aan boord van de "Deutschland" van Puttgarden naar Rødby, toen nog behorende bij de Deutsche Bundesbahn. Voor 10 DM kon ik daar al een oversteek maken, plus 3 DM voor de fiets.
Fraaie foto! Zo was het inderdaad. Wat een tijd was dat.Martin E. van Doornik schreef: ↑zo 24 mei, 2020 17:14Het ging mij gewoon alleen om veerponten, waar een trein op kon.
Reuze bedankt voor de shipspotting, het was deze fraaie veerboot "Deutschland". http://www.shipspotting.com/gallery/pho ... id=2770970WillemT schreef: ↑zo 24 mei, 2020 17:24Fraaie foto! Zo was het inderdaad. Wat een tijd was dat.Martin E. van Doornik schreef: ↑zo 24 mei, 2020 17:14Het ging mij gewoon alleen om veerponten, waar een trein op kon.
Dat maakt de oplossing moeilijker.
Zoals ik al zei, komt dit schuurtype op Zuid-Hollandse eilanden voor. Hoog van vorm, met erg bescheiden wolfseinden in het dak. Halfronde stalramen. Ik heb bijv. in de buurt van Zuidland op satelliet gekeken. De een mooier dan de andere, maar zulke schuren zijn goed waar te nemen.spoorzoeker schreef: ↑zo 24 mei, 2020 18:11Dat maakt de oplossing moeilijker.
De fotograaf staat op hetzelfde niveau als de boerderij.
Maar als er een veerpont in de buurt is, is er ook een dijk in de buurt, van waaraf de fotograaf op de boerderij zou moeten neerkijken.
Ik zat meer te denken aan Voorne-Putten, Hoeksche Waard en Goeree-Overflakkee en zoveel pintjes zijn daar niet, maar niets gevonden
Ik dacht meteen aan Tiengemeten maar daar is het iig niet (zoveel boerderijen staan daar niet )
De voordeur intrigeert mij.spoorzoeker schreef: ↑zo 24 mei, 2020 19:25Maar in deze waarden staan de grote boerderijen langs een weg die in OostWest richting loopt.
En niet gelijkvloers in de buurt van een veerpont.
Maar op geruime afstand van een dijk.
Ik denk planken om planten op te zetten, en mogelijk is het nog een monument ook aan het plaatje onder het huisnummer te zien (voor zover je dat kan zien)Martin E. van Doornik schreef: ↑zo 24 mei, 2020 23:34
Wat mij ook nog intrigeert zijn die planken die met witte L-ijzers aan de gevel zijn bevestigd. Wellicht een derde plank achter de gouden regen-struik. Waarvoor?[/color]
Deze vraag is eigenlijk wel bij elk raadplaatje te stellen . Ik heb deze boerderij als raadplaatje gekozen omdat er wat streekgebonden kenmerken aanzitten waardoor Martin al meteen op het goede spoor zat. Verder bleek dat er niet ver van de boerderij een veer is (een voetveer). Overigens is de schuur uit 1906 en aangemerkt als rijksmonument vanwege de bijzondere kenmerken die de schuur schijnt te hebben, vooral aan de binnenkant. Hieronder de schuur vanaf de andere kant. Naast de schuur (deels te zien op de eerste foto) staat een hele grote en bovendien lelijke schuur van golfplaten. De boerderij staat niet op Tiengemeten.