De brug in de Schans bij Munnekezijl op de Fries-Groninger grens? https://www.google.nl/maps/@53.3010481, ... a=!3m1!1e3
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:De brug in de Schans bij Munnekezijl op de Fries-Groninger grens? https://www.google.nl/maps/@53.3010481, ... a=!3m1!1e3
Is voor mij een bekende plek, Munnekezijl heeft een vrij kleine stellingmolen, waar ik diverse foto's heb gemaakt en daarom kwam die aparte brug me zo bekend voor. Niet ver van de molen van Vierhuizen, waar ik een kleine 40 jaar geleden ben opgeleid.
Ja, bij elke foto uit Groningen die ik plaats denk ik dat jij die wel direct herkent, alleen Bad Nieuweschans niet
Ik ken Bad Nieuweschans alleen nog van het station en nabije omgeving. De halfronde locomotievenloods (uniek in Nederland) en die lelijke vierkante graansilo. Is dan ook zo'n 68 km van mijn huis.... En dan hop, de grens over fietsen.JanH schreef: ↑zo 24 mei, 2020 09:23Ja, bij elke foto uit Groningen die ik plaats denk ik dat jij die wel direct herkent, alleen Bad Nieuweschans niet
Wat betreft jouw Raad Plaatje!: zal wel Zweden zijn. Ik zie echter geen aanknopingspunten om verder te zoeken. De vorm van de heuvels op de achtergrond.
Het ziet er anders Zweeds uit. En anders zal het wel Denemarken zijn. In elk geval iets met water.Martin E. van Doornik schreef: ↑zo 24 mei, 2020 12:20Wie zegt dat ik in Zweden sta? Bekijk de TV-programma's van gisteren maar eens goed.
Heb je geen papieren programmablad in huis dan?willem.m schreef: ↑zo 24 mei, 2020 12:25Gisteren? Zijn er dan nog vaste uitzenddata in dit anytime anywhere mediatijdperk?Martin E. van Doornik schreef: ↑zo 24 mei, 2020 12:20Wie zegt dat ik in Zweden sta? Bekijk de TV-programma's van gisteren maar eens goed.
Helemaal goed! Maar niet voor maar achter de jeugdherberg. Het grasveldje is zelfs voor een klein deel zichtbaar op Streetview, hier door het tuinhek rechts. Op mijn raadselfoto zijn dus twee landen zichtbaar, hier Denemarken met aan de overkant Zweden. De hoge heuvels helemaal links is de Kullaberg met steile afgronden boven de zee.
Zo een veerboot als dit hier? Gefotografeerd in Helsingør in 1975, tijdens mijn fietstocht naar Noorwegen. Helsingborg heette toen nog Hälsingborg. Het bootkaartje heb ik nog en de oversteek kostte 3,25 DKK....WillemT schreef: ↑zo 24 mei, 2020 15:28Ik ben ooit wel eens met de trein van Helsingør naar Helsingborg overgestoken (toen er nog een trein reed van Amsterdam naar Kopenhagen), de wagons werden zo de veerboot opgereden en de auto's werden er daarna bij gepropt. Een zelfde idee als bij het veer Puttgarden-Rødby. Ik weet nog wel dat er daar een enorme file op de B207 stond, kilometers voor mijn gevoel, mensen die allemaal de boot op wilden. Wij reden er met de trein (spoor is parallel aan B207) mooi aan voorbij en konden meteen (met trein en al) de boot inschuiven