Volgens een verkoper van fietsenmaker De Geus in Antwerpen honoreert Koga zulke verzoeken wel wegens levenslange garantie, dus de moeite van het proberen waard...
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Volgens een verkoper van fietsenmaker De Geus in Antwerpen honoreert Koga zulke verzoeken wel wegens levenslange garantie, dus de moeite van het proberen waard...
Ik zal eens moeten kijken of ik mijn garantiebewijs nog vind. Ik dacht dat dat 10 jaar op het frame was (maar ik kan het mis hebben).
Tip: Vereniging de Oude Fiets https://oudefiets.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=4057
Ook heel mooi, naast een "oude(re) fiets" ook mooie "oude foto's".Leon schreef: ↑ma 13 mei, 2019 10:12Tip: Vereniging de Oude Fiets https://oudefiets.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=4057
De banden (en velgen) waren 27 x 1¼ -- dus uitgedrukt in ETRTO 630-28 -- een uiterst onhandige maat als je graag naar Frankrijk gaat. En zeker tegenwoordig sowieso een lastige maat want weinig keuze.
Als je goed leest is het duidelijk: Het is de fiets van de vriendin, de vriendin die me aan deze fiets hielp.
Mag 1975 ook? Mijn Batavus Sprint. Gebruikt om veel te fietsen en daardoor al lang geleden volledig versleten. https://leonpoels.home.blog/batavus-sprint-1975/Bridgestone SM schreef: ↑ma 13 mei, 2019 11:21Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig:
Wat was er eind 70-er/begin 80-er jaren verder aan "randonneurs" (incl pré-randonneurs) op de markt?
Leuk. Natuurlijk mag 1975 ook (ik fietste toen nog op een zwarte Gazelle "herenfiets" met SA3 en trommelremmen, deze keuze werd ingegeven door een wantrouwen mbt de te lichte fietsen, flodderige remmen etc etc).Leon schreef: ↑ma 13 mei, 2019 12:54Mag 1975 ook? Mijn Batavus Sprint. Gebruikt om veel te fietsen en daardoor al lang geleden volledig versleten. https://leonpoels.home.blog/batavus-sprint-1975/Bridgestone SM schreef: ↑ma 13 mei, 2019 11:21Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig:
Wat was er eind 70-er/begin 80-er jaren verder aan "randonneurs" (incl pré-randonneurs) op de markt?
De verzetten, inclusief een later aangeschaft voorblad 42, kloppen precies. Wel bleken er gewoon 6 kransjes op te kunnen ipv 5, toen 6 speed in zwang kwam. De niet geïndexeerde derailleur kon dat uiteraard aan.
Ik ben nieuwsgierig naar kiekjes van die Batavus Randonneur GL.
Ik heb niks tegen "autistisch gedrag", dat is vaak heel voorspelbaar, betrouwbaar en eerlijk.willem.m schreef: ↑ma 13 mei, 2019 18:11Misschien in een nieuw topic 'Post eens een foto van je oude vakantiefiets?' of 'Post eens een foto van de fiets van een vriendin?' Ik bedoel het niet sarcastisch: door de harstikke leuke oude kiekjes en verhalen wordt het topic minder informatief voor mensen die hun *huidige* vakantiefiets willen showen. Of ben ik nou te autistisch aan het doen?
Het is nog steeds de fiets waarop ik de meeste kilometers heb gefietst. Alle fietsen erna gingen minder lang mee in km uitgedrukt.Bridgestone SM schreef: ↑ma 13 mei, 2019 13:11Maar toch ook weer een voorbeeld van een fiets die het "randonneursbestaan" niet echt aan kon, althans als ik het lijstje met "versleten" etc. zo zie. De Batavus was waarschijnlijk wel steviger als de MBK's, Gitanes en Peugeots die in die tijd richting zuiden fietsten.
Daar is toch al een topic voor (met toevallig de allereerste bijdrage van BSM aan dit forum )?Bridgestone SM schreef: ↑ma 13 mei, 2019 18:16Ik heb niks tegen "autistisch gedrag", dat is vaak heel voorspelbaar, betrouwbaar en eerlijk.willem.m schreef: ↑ma 13 mei, 2019 18:11Misschien in een nieuw topic 'Post eens een foto van je oude vakantiefiets?' of 'Post eens een foto van de fiets van een vriendin?' Ik bedoel het niet sarcastisch: door de harstikke leuke oude kiekjes en verhalen wordt het topic minder informatief voor mensen die hun *huidige* vakantiefiets willen showen. Of ben ik nou te autistisch aan het doen?
Maarrrr ... kijk eens naar de eerste berichten .... waar de traditionele randonneur bejubeld wordt.
Geweldig. Vooral al die klassieke randonneurs doen mijn hart sneller kloppen. Wim
Groeten BSM
Precies, dat andere Topic is voor je "Je aller eerste vakantie fiets", dat lijkt mij duidelijk.