Ze gebruiken inderdaad wel veel vertraagde beelden in hun reclames. Blijkbaar hebben hun klanten dat niet helemaal door
https://www.youtube.com/watch?v=OnBXiTAXQ0M
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ze gebruiken inderdaad wel veel vertraagde beelden in hun reclames. Blijkbaar hebben hun klanten dat niet helemaal door
Ik had het over een wedstrijd met mezelf, niet met jou, maar dat terzijde. Volgens mij mag een e-bike nog steeds niet harder dan 25 km/h, zelf heb ik mijn laatste 400 km-brevet in juni met een gemiddelde van 27 km/h, 17,5 uur totale reistijd gefietst. Ik denk dat ik het dan toch niet ga winnen van mezelf . En dan vraag ik me bovendien af waar ik's nachts midden op de Afsluitdijk mijn accu moet opladen. Ik moet toegeven dat het misschien anders wordt met zware bepakking in heuvelachtig terrein.Hans Keesom schreef: ↑za 01 sep, 2018 21:36Om met het laatste te beginnen, absoluut! Daarom rij ik in elke werkweek weer meer kilometers, zowel totaal als zonder ondersteuning.alois schreef: ↑za 01 sep, 2018 20:02Bij mij is het inderdaad ook op een gegeven moment op. Maar dat is pas ver na 150 km. In ieder geval niet voor het einde van de dag. Ik durf wel een weddenschap aan dat ik op mijn echte fiets op een dag verder kom dan op een elektrische.Hans Keesom schreef: ↑za 01 sep, 2018 16:42
Gaan we gelijk testen, zet mij maar op een gewone fiets, kijken we op dag 1 hoever ik kom. Ik denk dat het echt minder km's worden dan de 150 die ik op mijn e-bike kan rijden
De accu van de mens heeft voedsel nodig, de accu van een e-bike heeft stroom nodig. Voor alletwee geldt dat je het bij vertrek bij je steekt en onderweg moet bijkopen/laden.
Een mens kan je niet blijven vullen met voedsel en verwachten dat ie weer gaat fietsen, op gegeven moment is het op voor die dag. Een accu heeft wat dat betreft geen geheugen, hoeft niet uit te rusten, opladen is voldoende.
Er zijn in de meeste landen meer stopcontacten dan verkooppunten voor voedsel. In sommige landen is het wat minder dikgezaaid en moet je wat meer "voeding" bij je steken.
Mensen kunnen verder fietsen dan ze denken. Moeten ze wel oefenen, zonder ondersteuning.
Het gaat er echter voorlopig niet om of jij verder komt dan ik kom, dat is vooral een kwestie van verschil in conditie.
Waar het me om gaat is dat als we jouw fiets voorzien van een bafang setje als deze * ik stellig beweer dat jij minstens zoveel verder komt als het aantal wH/10 in km. De 250w set is dan nog het mooiste, en wettelijk toegestaan, i.c.m met de 750 wH accu, kom je 75 km verder.
Uiteraard, als jij al 150 km verder komt, waarom zou je dan 1000 euro uitgeven om 225 km ver te komen, dat is een andere discussie.
* https://www.createyourownebike.com/webs ... mbouwsets/
Goed, de eerste dag win je....alhoewel ik me afvraag of en hoeveel bagage bij je had....alois schreef: ↑zo 02 sep, 2018 19:30
Ik had het over een wedstrijd met mezelf, niet met jou, maar dat terzijde. Volgens mij mag een e-bike nog steeds niet harder dan 25 km/h, zelf heb ik mijn laatste 400 km-brevet in juni met een gemiddelde van 27 km/h, 17,5 uur totale reistijd gefietst. Ik denk dat ik het dan toch niet ga winnen van mezelf . En dan vraag ik me bovendien af waar ik's nachts midden op de Afsluitdijk mijn accu moet opladen. Ik moet toegeven dat het misschien anders wordt met zware bepakking in heuvelachtig terrein.
Niet perse een stopcontact nodig, je kan ook zoiets achter je fiets hangen. Deze man is van plan alle continenten met deze setup te bezoeken https://www.youtube.com/watch?v=bSMugd-wGD0&t=1sbast1aan schreef: ↑ma 03 sep, 2018 09:56......
Een elektrische fiets lijkt me voor 'wereldfietsen' of zelfs gewone ritjes door Europa al enorm onhandig omdat je steeds op zoek moet naar een stopcontact, je je ritten nauwkeurig moet plannen en voorbereiden, etc. Dit is ook iets dat ik van meerdere mensen heb gehoord die lange meerdaagse ritten hebben gereden met een elektrische fiets. Ik twijfel erg aan de bewering dat een stopcontact makkelijker te vinden is dan eten.
....
grappig - human power=200W Speed=30km/hHans Keesom schreef: ↑za 06 okt, 2018 11:53Niet perse een stopcontact nodig, je kan ook zoiets achter je fiets hangen. Deze man is van plan alle continenten met deze setup te bezoeken https://www.youtube.com/watch?v=bSMugd-wGD0&t=1s
Afgelopen zomer reden een aantal fietsers 12.000 km van Frankrijk naar China zonder gebruik van stopkontakten, maar met zonnepanelen, de snelste in 42 dagen (triatleet Raf van Hulle), sommigen in 60-70 dagen. Max. accu was 1100 wH, laden alleen met zonnepanelen, beperkte breedte en maar 1 electromotor per persoon.
Over welk tijdstip in de video heb je het precies?miro schreef: ↑za 06 okt, 2018 16:16grappig - human power=200W Speed=30km/hHans Keesom schreef: ↑za 06 okt, 2018 11:53Niet perse een stopcontact nodig, je kan ook zoiets achter je fiets hangen. Deze man is van plan alle continenten met deze setup te bezoeken https://www.youtube.com/watch?v=bSMugd-wGD0&t=1s
Afgelopen zomer reden een aantal fietsers 12.000 km van Frankrijk naar China zonder gebruik van stopkontakten, maar met zonnepanelen, de snelste in 42 dagen (triatleet Raf van Hulle), sommigen in 60-70 dagen. Max. accu was 1100 wH, laden alleen met zonnepanelen, beperkte breedte en maar 1 electromotor per persoon.
dan pak je een racefiets en met 200W ben jij op 35km/h.
Ik zie niet goed hoe dat relevant is voor de gemiddeld wereld- of Europafietser, e-fiets of niet.... maar ik heb soortgelijke ervaringen, afgelopen mei een rit van 345km met 32 gemiddeld (velomobiel, kampeerbagage, veel stedelijk gebied). Natuurlijk zijn dat geen afstanden die je dagen achter elkaar volhoudt/wil volhouden. Maar als je 400km in 17,5 uur kan afleggen, lijkt me 225km in 9,5 uur al helemaal niet zo'n probleem, ook niet om dagelijks vol te houden.
Nee dag 1, de dag die vooraf gaat aan dag 2, 3, 4, 5,....Leon schreef: ↑za 01 sep, 2018 16:511 dag? Je bent op de verkeerde website.Hans Keesom schreef: ↑za 01 sep, 2018 16:42Gaan we gelijk testen, zet mij maar op een gewone fiets, kijken we op dag 1 hoever ik kom.
Tsja, er werd ingezoomd op de dongle die de ondersteuning laat aanstaan bij snelheden boven de 25 km/h, hetgeen voor de openbare weg illegaal is in Nederland. Vervolgens wordt er zonder kennis van zaken weer de hele bak aan meningen over een electrische fiets gestort.joukon schreef: ↑zo 07 okt, 2018 08:31Merkwaardig draadje. Gaat alle kanten op. Van alles wordt erbij gehaald dat off topic niet over het onderwerp "naafversnelling te licht" gaat. Hoe moeilijk kan het zijn?
Vraag aan de topic starter; hebben de antwoorden die wel relevant over de naafversnelling gingen je geholpen?
Ben eigenlijk best benieuwd of er bruikbare tips tussen zaten.
Ik zie niet hoe dat niet relevant is. Ik ken genoeg mensen die dit soort dagafstanden rijden op fietsreis, en dat is lang niet allemaal met een velomobiel of e-bike.derdekeer schreef: ↑za 06 okt, 2018 23:04Ik vind dit een redelijk bizar draadje. Mensen met een conditie die weinig voorkomt, worden vergeleken met e-fietsers.
Ik zie niet goed hoe dat relevant is voor de gemiddeld wereld- of Europafietser, e-fiets of niet.... maar ik heb soortgelijke ervaringen, afgelopen mei een rit van 345km met 32 gemiddeld (velomobiel, kampeerbagage, veel stedelijk gebied). Natuurlijk zijn dat geen afstanden die je dagen achter elkaar volhoudt/wil volhouden. Maar als je 400km in 17,5 uur kan afleggen, lijkt me 225km in 9,5 uur al helemaal niet zo'n probleem, ook niet om dagelijks vol te houden.
Dat 345km voorbeeld was van de Loreley naar Utrecht. Vlak terrein langs de Rijn maar de slechte fietspaden en de stedelijke omgevingen waren de grootste remmende factoren. De dag ervoor reden we in de avond 160km door de mooie heuvelige Weinstraße met vergelijkbaar gemiddelde, de wegen waren prima maar de heuvels kosten tijd.Om te beginnen vraag ik me af op welk terrein er met de velomobiel + kampeerbagage gereden werd.
Ik ben wel eens dwars door Tjechië gereden. Dat vond ik een behoorlijk pittig heuvelachtig terrein maar toen haalde ik nog wel 185km op een dag. Gemiddelde geen idee meer, zal wel laag zijn geweest. Het klopt dat een velomobiel hier duidelijk geen optimale fiets voor is, want het is zwaar omhoog fietsen en naar beneden werd je continu afgeremd door dorpjes dus heb je amper voordeel van de stroomlijn.Ik ken een paar stukken in Frankrijk waar je 200 km kunt rijden en er minder dan 15 km vlak is - en vlak eigenlijk niet wil zeggen poldervlak maar "tenminste niet zo heuvel- en bergachtig als die andere 185 km".
Je kunt trouwens véél langere afstanden rijden zonder zelfs die 15 km vlak. Haal je dan ook 32 km gemiddeld met de velomobiel + kampeerbagage?
Ik heb in de zomer van 2011 met een oude zware velomobiel van 40kg en 22kg kampeerbagage 3900km gereden in 3 weken, incl een stuk of 5 rustdagen. Kom ik op gemiddeld 229km per dag uit. Dat door Duitsland, Denemarken, Noorwegen (zuidwestkust fjordengebied) en Zweden. Dat lijkt me een vrij representatief afwisselend landschap, Duitsland en Denemarken zijn vrij vlak maar Zweden niet en Noorwegen, zeker het fjordengebied, al helemaal niet. Er zijn dagen dat je niks anders doet dan klimmen en afdalen tussen de 0 en 1000m. Ik vond het vrij goed te doen, je schakelt je fiets in een licht verzet, peddelt gestaag voort en en een anderhalf uur later ben je boven. Natuurlijk drukt dat gebied wel het gemiddelde van 229km per dag. Bovendien is er zoveel te zien en ontdekken dat je dat voorrang geeft boven kilometers maken. Het stuk door Zweden vanaf Östersund vond ik trouwens het zwaarst, hele dag korte steile heuvels, soort Zuid-Limburg maar dan honderden kilometers lang, het landschap is ook nog eens continu hetzelfde.M.i. is 225 km in 9,5 uur "dagelijks volhouden" alleen doenbaar in specifieke omstandigheden:
- je rijdt met ondersteuning (auto's die bagage vervoeren etc.) en slaapt in hotels;
- je kunt schuilen in de buik van een peloton, het terrein is niet al te zwaar, en je rijdt met ultralight bagage;
- je rijdt alleen, maar met een aardig rugwindje en het terrein is gemakkelijk (onder de 1000 hoogtemeters);
- je rijdt met de velomobiel op gemakkelijk terrein;
- je heet Kristof Allegaert (en je bent om 12.00 u. klaar met die 225 km).
Opnieuw vraag ik me af hoe relevant dit is voor een e-fietser.
Vast niet doorsnee. Maar ik ken er genoeg die het wel doen. Dus zo irrelevant lijkt me het niet. Het is niet bedoeld als stoerdoenerij of laatdunkend. Ik noem het met de bedoeling als inspiratie wat er mogelijk is. Kijk voor de grap eens wat er tijdens randonneurstochten voor afstanden gereden worden. Mij trouwens niet gezien, na een dag fietsen heb ik behoefte aan rust of wat anders doen dan fietsen.Indien je, hoed af. Maar je capaciteiten als fietser zijn dan niet bepaald relevant voor de doorsnee fietser, zelfs niet voor de doorsnee aardig getrainde fietser.
Ik weet dat de getallen die je citeert benaderingen zijn, dus wat volgt is ook een benadering.Er zijn dagen dat je niks anders doet dan klimmen en afdalen tussen de 0 en 1000m. Ik vond het vrij goed te doen, je schakelt je fiets in een licht verzet, peddelt gestaag voort en en een anderhalf uur later ben je boven.