Leon schreef: ↑di 07 aug, 2018 16:16
WimB schreef: ↑di 07 aug, 2018 16:03
Het systeem is afgeregeld of ondersteund tot 25 km/uur. Lijkt mij of je die snelheid haalt met een hoog of laag verzet, snel of langzaam trappen, zal niet uitmaken. De ondersteuning zal uitvallen. Wil een hogere snelheid fietsen moet je een spedelec kopen.
Ik ben met stomheid geslagen. Is iedereen ineens vergeten dat je ook zonder ondersteuning soms harder dan 25 kmh kunt? Even verklappen: harder trappen, met de wind mee en/of omlaag.
Ik vind het heerlijk als bij 25,1 de ondersteuning langzaam vermindert en bij 26,1 km/h helemaal wegvalt. Dat doet ik in versnelling 5 van de Nexus 8. Na 26,1 is het inderdaad op eigen kracht verder en dat lukt steeds vaker. Dan is er nog versnelling 6 en soms 7, de 8 haal ik nooit, dan moet ik boven de 35 km/h en daar is zowel de fiets als ikzelf te zwaar voor.
Maar ja, de OP heeft een dongle, die laat de ondersteuning doorgaan totdat de fiets boven de 48 km/h komt. Niet dat ie dat ooit haalt want de motor en de OP samen leveren te weinig watts daarvoor. Dat laatste omdat ie het met 7 versnellingen moet doen op een fiets die helemaal niet bedoeld is om zo snel te gaan.
"99% van de e-bikers zullen zonder ondersteuning never nooit 25km/uur halen " is niet mijn ervaring, ik ken drie e-bikers, mijn buurman van 70, loknor en mezelf. De eerste haalt inderdaad de 25km/h inderdaad niet, falende hartklep enzo. Loknor en ondergetekende halen de 25 km/h zonder problemen, zelfs op een ebike met de ondersteuning uitgeschakeld.