Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mamils en pakezels - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Mamils en pakezels

Als we toch nog aanvullingen doen, vind ik dit draadje een mooi voorbeeld waarbij het loont om wat aandacht te besteden aan een lichter rijdende fiets. De persoon is er duidelijk erg blij mee. En daar hoef je helemaal geen "mamil" voor te zijn..

Dat hier 60km in anderhalf uur afleggen als onwaarschijnlijk wordt afgedaan geeft voor mij persoonlijk ook al aan dat veel mensen het niet kunnen voorstellen dat je met een geoptimaliseerde fiets echt een flink stuk sneller/makkelijker kan rijden... Nu is het natuurlijk prima als je daar echt niet in geïntresseerd bent maar volgens mij kan het ook voor veel mensen wel echt een potentiële verbetering zijn.
Kan best maar dan rijd je niet met 5 tassen aan je fiets en volle bepakking, plus je houd 42km/u gemiddeld ook geen dag lang vol lijkt me.
Over mamils gesproken: Ik rij vrijwel altijd (bij lange tochten) in race-outfit op de "Panzerfahrrad" (op de trekkingschoenen na overigens ;)). Laatst met fraaie en opvallende jersey van Café du Cycliste met bijpassende sokken (cadeautjes overigens :P ). Zwaar gesoigneerd dus 8)

Merkte toch dat dat - gevoelsmatig - nét lekkerder fietste en kreeg van de mamils ondanks de ongepoetste tank waar ik op reed toch wel goedkeurende blikken ;)
Al dat gedoe met die racefietsers ook, de meeste die ik tegen kom groeten gewoon.
Ding is wel dat ik nu de Big Dummy klaar is ook voor woon-werk verkeer wel naar een racefiets cq randonneur zit te kijken, m’n Giant is net te traag naar m’n zin.
Shadow schreef:
za 28 jul, 2018 10:18
Al dat gedoe met die racefietsers ook, de meeste die ik tegen kom groeten gewoon.
Hmmm die in mijn omgeving niet. Zijn nog geconcentreerder aan het fietsen dan een ontsnapte TdF-renner.
Ik moet zeggen dat de meesten ook gewoon woon-werk fietsers zijn, als het recreanten zijn dan zakt het niveau van sociale vaardigheden snel meestal... :D
Misschien handig van Bastiaan als hij er bij zet dan zijn fiets beschikt over 3 wielen en een stroomlijn (ook wel velomobiel genoemd) of heb ik nu de verkeerde Bastiaan te pakken. Dat maakt lijkt me toch wel een flink verschil met de rest van de head-first fietsers (no offense) hier, in relatie tot de hoeveelheid energie die nodig is, nog even afgezien van je uithoudingsvermogen.
_Peter_ schreef:
za 28 jul, 2018 13:09
Misschien handig van Bastiaan als hij er bij zet dan zijn fiets beschikt over 3 wielen en een stroomlijn (ook wel velomobiel genoemd) of heb ik nu de verkeerde Bastiaan te pakken. Dat maakt lijkt me toch wel een flink verschil met de rest van de head-first fietsers (no offense) hier, in relatie tot de hoeveelheid energie die nodig is, nog even afgezien van je uithoudingsvermogen.
Klopt helemaal. Dat had ik inderdaad beter duidelijker kunnen maken in het voorbeeld. Ik fiets echter ook met een 'head-first' fiets op z'n tijd, er is wel een flink verschil in efficientie maar alsnog schijn ik met die oude Gazelle gemiddeldes te rijden die sommigen voor onmogelijk houden.
Ja halloooo :roll: