Niet veel hoor, hooguit 12 kilo. Dat ging overigens prima, fiets gaf geen krimp. Meestal fiets ik met minder kilo's. Maar (veel) meer bagage zou makkelijk moeten kunnen, ben ik van overtuigd. Overigens heeft Shand dit jaar een nieuw model uitgebracht: TAM. Stoer ding en kan zo te zien wel wat hebben (een expeditiefiets, aldus Shand).Jurr schreef: ↑do 08 feb, 2018 19:17De mogelijkheid van S&S couplers en de ruimte die het frame heeft voor diverse bandenmogelijkheden vind ik erg voor Shand pleiten. Of S&S koppelingen bij Avaghon een optie zijn heb ik ze eigenlijk nooit gevraagd.
@Stadjer: met hoeveel kilo bagage heb je de Bahookie maximaal gereden, en hoe reed dat?
@Fedor: ik vraag me af of een Koga Worldtraveller wel geschikt is voor (langdurig?) offroad fietsen. Prima fiets natuurlijk, maar misschien zijn er betere alternatieven. Volgens mij is de Koga bedoelt voor op de weg, waarbij je - zoals de meeste vakantiefietsen - zo nu en dan een bos- grind of zandpand meepikt. Wil je echt wat serieuzer 'offroad' uit de voeten kunnen, zeker in het buitenland, zou ik misschien toch nog even verder kijken.
Nog een aantal opties die volgens mij nog niet zijn genoemd: Salsa Fargo, Santos 4.29, Tour Terrain Tanami.