door
Georg » wo 24 jan, 2018 07:53
Shrek schreef: ↑wo 24 jan, 2018 00:23
Ik heb dan weer helemaal niks met die aalgladde proatjes en dito fietsen van Santos en Idworx
Ik ook niet.
Natuurlijk kan een dure naaf technisch prima in een goedkoop frame, maar ik bedoel met vreemde verhouding dat het een niet vaak geziene combinatie is, juist omdat mensen die in de markt zijn voor een versnellingsnaaf van zo'n 1000 euro ook op zoek zijn naar een fiets waarvan het frame en de andere onderdelen zich ook op dat prijsniveau bevinden.
Net zoals je weinig Fiat Panda's vindt met nappa lederen bekleding.
Verder is het wat dit betreft niet eens zo'n gewaagde veronderstelling dat de 'gemiddelde' internationale wereldfietser, vaak jong en enthousiast, en niet voorzien van topbaan of überhaupt van een job, juist op een goedkope derailleurfiets de wereld verkent. M.a.w. als je een heel dure fiets kunt kopen (klant is dan gemiddeld ouder, gezin, druk werk) heb je "meestal" geen tijd om de wereld per fiets te verkennen. Maar goed, dat is een heel andere discussie, maar het speelt wel mee in het geheel van fietskeuze, en misschien nog wel meer bij buitenlandse (Amerikaanse) fietsers.