rooss schreef: ↑do 18 jan, 2018 11:17
Maar "geld terug en we hebben het er niet meer over" is heel wat anders.
Hier heb ik inderdaad veel over zitten wikken en wegen, maar niet persé om de relatie met de leverancier goed te houden. Het betreffende regenjasje was mijn eerste kennismaking met die leverancier. Er was nog geen relatie opgebouwd.
Ik klaag niet graag te snel als de kans groot is dat ik daarna allerlei rectificaties moet publiceren. Iedereen krijgt van mij eerst het voordeel van de twijfel en als het even kan staaf ik mijn ervaringen eerst bij andere gebruikers, zowel online als binnen mijn netwerk. Totdat mij duidelijk is of een eventuel gebrek structureel is.
Bij het jasje van Karpos heb ik nergens iets gelezen of gehoord over vergelijkbare negatieve ervaringen. Het jasje wordt in bijna heel Europa verkocht, dus als de stof structureel lek is, had ik daar ongetwijfeld veel over moeten kunnen vinden of had ik een terugroepactie kunnen verwachten.
Ik waak ervoor om een bepaald artikel te snel af te branden op basis van een mogelijk maandagmorgen exemplaar. Dat vind ik gevaarlijk en niet netjes. Je kunt er een bedrijf flink mee in de problemen brengen. Vergeet niet dat de meeste mensen die daar werken ook gewoon passie voor hun vak en verantwoordelijkheidsgevoel naar de klant hebben. Natuurlijk kan er altijd iets mis gaan, het is tenslotte mensenwerk, maar de hedendaagse trend om een bedrijf heel snel een soort van vogelvrij te verklaren op basis van een review van slechts één artikel vind ik niet goed.
Maar goed, omdat de leverancier beide verplichtingen van de garantieregeling niet na is gekomen, heb ik het artikel uiteindelijk toch geschreven. Ik ben blij dat ik nu door kan gaan met artikelen die me wél goed bevielen.