Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaringen met Primus Litech pannen? - Forum Wereldfietser

Ervaringen met Primus Litech pannen?

We hebben de 'koekenpan' al en die is werkelijk waar heerlijk, maar ons goedkope gewone pannensetje voldoet niet (gewoon aluminium, oud en te klein)
We willen dus een twee nieuwe pannen, en we zaten dus te denken aan de litech pannen van primus, heeft iemand hier ervaring mee? Ik lees alleen over tefal, msr etc...

Dank alvast!
Ik weet niet of jullie al een brander hebben, maar ik ben erg tevreden over de combinatie van Trangia 25 UL HA met ingebouwde multifuel brander. Dat brandt heel efficient, ook als het hard waait.
Wim
Hey Wim,

We hebben de Primus Omnifuel, dus een nieuwe brander gaat het niet worden :-)
Hi,

zelf ben ik erg tevreden over Trangia gourmet frypan, zou zeker een goede optie zijn. Gebruik deze in combi met een benzine en gas brander dus das wel ok.

Bas
Toch eens even mijn ouderwetse aluminium-met-stalen-binnenkantje pannen op de keukenweegschaal gezet. Twee pannen (groot genoeg voor 2 fietsers) en alu deksel wegen 600 gram. Dan vind ik het verschil met de hightech pannen niet zo groot.
Lichte aluminium pannen zijn nauwelijks zwaarder dan titanium. Ik heb thuis nog een nest staan van vijftig jaar oud om het te bewijzen. Zonder ze nu te kunnen wegen schat ik dat twee niet al te grote kookpannen ervan plus een koekenpan iets van 300 gram wegen. Er zijn bovendien diverse onderzoeken geweest waaruit bleek dat alu sneller aan de kook was dan titanium. En dat spaart weer zware brandstof.
Wim
Wim schreef:Lichte aluminium pannen zijn nauwelijks zwaarder dan titanium. Ik heb thuis nog een nest staan van vijftig jaar oud om het te bewijzen. Zonder ze nu te kunnen wegen schat ik dat twee niet al te grote kookpannen ervan plus een koekenpan iets van 300 gram wegen. Er zijn bovendien diverse onderzoeken geweest waaruit bleek dat alu sneller aan de kook was dan titanium. En dat spaart weer zware brandstof.
Wim
Mijn V&D set van 2 pannen ( 2L & 1.5 L) + deksel 403 gram ex greep