Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wie heeft ervaring met een reisverzekering langer dan 1 jaar - Forum Wereldfietser

Wie heeft ervaring met een reisverzekering langer dan 1 jaar

Hoe verzekeren jullie een echt lange fietsreis.
Wie heeft er ervaring met een wereldreizigers verzekering? Dat is volgens mij inclusief ziektekosten verzekering zodat ik mijn ziektekosten kan opzeggen.
Ik ben een medicijn gebruiker (astma) wordt dat ook gedekt door de wereldreizigers verzekering. Ons plan is om ruim een jaar weg te gaan.
Voorheen als we een paar maanden weggingen namen we gewoon een goede doorlopende reisverzekering met ongevallen dekking. Ik heb gezien dat de Goudsche bijvoorbeeld ook arbeidsongeschiktheid mee verzekerd. Is het bij thuiskomst lastig om je weer bij een ziektekosten verzekering aan te melden? (denk hierbij aan een keuring voor tandarts oid)
Graag je reactie. Ik heb al een hele poos zitten zoeken en oa op een site van JoHo terecht gekomen. Wie kent deze instantie?
Deze discussie ging daar ook over. Wellicht dat daar al een antwoord voor je in staat. Maar de vraag blijft altijd actueel natuurlijk; verzekeringsvoorwaarden zijn niet eeuwig hetzelfde.
Vincent bedankt voor je reactie
Ik had die discussie al gelezen. Betrof voornamelijk de dekking van de fiets.
Is voor ons bijzaak. Ik ben meer benieuwd naar het ziektekosten en arbeidsongeschiktheids aspect.
Ik ben er al een eind uit. De doorlopende reisverzekering van Delta Lloyd, welke gewoon via internet of via een tussen persoon kan worden afgesloten bied 365 dagen aaneengesloten dekking. Zowel Ohra als Lancyr bieden hetzelfde product aan. Nadeel je moet wel binnen een jaar een keer terug. Maar een groot voordeel is dat deze verzekering een stuk goedkoper is dan de Globetrotter verzekering van Evira/Monidal. Het prijsverschil kan oplopen tot een ticket prijs.
Wel moet je gewoon een ziektekosten verzekering aanhouden in Nederland. Met de nieuwe zorgverzekeringswet ben je dat sowieso verplicht of je moet langer dan een jaar uit Nederland zijn. Uitschrijven bij gemeente, etc.
Veel rompslomp en met een koopwoning naar mijn idee geen optie ivm aftrek hypotheekrente.
Arbeidsongeschiktheid is een ander verhaal. Je kan natuurlijk een ongevallen verzekering afsluiten maar arbeidsongeschiktheid hoeft niet te onstaan door een ongeval. Het ziet ernaar uit dat hier geen passende mogelijkheid voor bestaat.

Karin
Hoi Karin,
Verscheidene keren voor lange tijd het land verlaten en bij alle keren is het ons niet gelukt om een hele goede (en betaalbare) arbeidsongeschiktheidsverzekering te regelen. Er zijn er wel die een flink bedrag uitkeren maar dat bedrag is erg weinig wanneer je relatief jong bent en je nog heel wat jaren voor de boeg hebt. We hebben dus heel bewust de gok genomen. Maar dat is een afweging die je zelf moet maken.
Marco Meijerink schreef: We hebben dus heel bewust de gok genomen. Maar dat is een afweging die je zelf moet maken.
Welke gok heb je genomen Marco? Ben zelf namelijk ook aan het uitzoeken welke verzekering ik nodig heb, tijdens onze fietsreis van ca een jaar.
Ons koophuis in Nl houden we aan.

Groet,

Ies