Additionally, paste this code immediately after the opening tag: reis boeken? - Forum Wereldfietser

reis boeken?

Hoi,

Eind juli.
Weekje fietsen in Frankrijk met je vriendin.
Ca. 70 km per dag.
Niet te flauw fietsen maar ook geen hooggebergte.
Maar:...........
Boeken bij een organisatie??? Welke???
Zelf maar campings zoeken??? Maar waar vind je dan leuke routes???
We zijn behoorlijk individueel aangelegd dus zoeken niet het en groupe eten en verblijven met een groep.

Iemand een idee?

Groetjes, Rob.
Ik heb een Franrijkpagina op mijn site opgenomen met heel fietsvakantielinks voor het samenstellen van een fietsvakantie o.a. fietsroutes, fietsgidsen, fietskaarten, GPS-routes, campings, hostels, fietsvervoer, fietstechniek,veerdiensten, landeninfo etc
http://www.fietsvakantielinks.nl/Landen ... krijk.html

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
- Naar de bibliotheek, de Lonely Planet Fietsen in Frankrijk halen. (Met stijgingspercentages!)
- Of websites van medefietsers met routes in Frankrijk bezoeken.
- Of kaart pakken en leuke plaatsen en mooie wegen uitzoeken
- Fietstocht kiezen.
- Vliegtuig of trein boeken. :wink:

Fijne reis!
Is het echt zo gemakkelijk?

Verdorie.

Waarom wist ik dit niet eerder.

:D

Groeten

Willem
Routes genoeg, maar voor zo'n tripje van een week komt er ook nog het vervoer bij. Dat wil je dan een beetje handig. Als je een auto hebt kun je de fietsen op de drager zetten, naar bijvoorbeeld de Loire fietsen, en dan een rondje rijden. Je kunt ook de bus naar een plek nemen, en dan van een andere plek terug gaan. Alleen zijn die bussen niet zo comfortabel. Prettiger is de trein naar bijvoorbeeld Luxemburg, en dan daarvandaan bijvoorbeeld Benjaminse naar Rome rijden tot ergens tussen Straatsburg en Basel, en dan daarvandaan met de Duitse nachttrein terug.
Wim
Vervoer: in juli gaan er veel fietsbussen naar verschillende bestemmingen in Frankrijk. Zie bijv de fietsbussen van Cycletours. Op hun website bieden ze georganiseerde reizen aan waar je ook ideeën op kunt doen voor een route. In Frankrijk vind je in vrijwel ieder dorp een camping dus da's ook geen probleem :wink: En voor de leuke routes pak je de Michelinkaart en kies voor de witte weggetjes en je hebt zo een fraaie route.
Camping?!

Enfin: gebied uitzoeken, kaart kopen (route uitstippelen: erg leuk onderdeel van de voorbereiding!), vervoer regelen, eten+drinken voor de reis er naartoe verzorgen, en ter plaatse de rest van het voedsel en de drank kopen. En verder vooral: fietsen!

Wel even opletten met de telefoon: kosten buitenland.
Bedenk dat Noord Frankrijk dunbevolkt is. De voorzieningen zijn daar minder dan je gewend ben van Frankrijk. Als gevolg hiervan worden de dagafstanden ook langer dan 70 km per dag. Als je van plan bent om in hotels te overnachten hou er dan rekening mee dat niet ieder hotel fietsers welkom heet.
Wat dacht je van deze route?
Hij is wel twee weken! Heen- en terug met het vliegtuig of trein.
In alle genoemde plaatsen hebben we gekampeerd.

http://sammoresam.spaces.live.com/?_c11 ... t%3dFrance