Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rugtasvouwfiets - Forum Wereldfietser

Rugtasvouwfiets

Bergop lopen is veel minder vermoeiend dan weer naar beneden krabbelen. Op wieltjes weer naar beneden scheuren is dus geen raar idee. Ik zou er alleen een zadel op willen hebben, nu heb je niks tussen je benen voor balans
Er bestaat ook een mobiel stepapparaat zonder zadel. Een goeie training voor je bovenbenen en kuiten denk ik. Ik heb ook weleens een soort acrobatenfiets zonder zadel gezien waarmee het de bedoeling is om op een hindernissencircuit allerlei capriolen uit te halen. Ik weet niet meer hoe zo'n soort fiets heet.
m-gineering schreef:Ik zou er alleen een zadel op willen hebben, nu heb je niks tussen je benen voor balans
Aangezien hij nu 9,5 kg weegt zou hij met zadelpen en zadel boven de psychlogische grens van 10 kg uitkomen.
Leon
Leon schreef:Aangezien hij nu 9,5 kg weegt zou hij met zadelpen en zadel boven de psychlogische grens van 10 kg uitkomen.Leon
Wiens psychologische grens :lol:
Ik zag de fiets van de week al op Youtube.
ik zou ook liever op beide modellen een zadel hebben.
Leon schreef:
m-gineering schreef:Ik zou er alleen een zadel op willen hebben, nu heb je niks tussen je benen voor balans
Aangezien hij nu 9,5 kg weegt zou hij met zadelpen en zadel boven de psychlogische grens van 10 kg uitkomen.
Leon
Jaren geleden wel eens over nagedacht, en toen hoefde het ook niet meer als 6 kg te wegen ;) Je kunt toch altijd boven op de berg stenen in je tassen stoppen als het nog niet hard genoeg gaat
Het idee is weliswaar origineel, maar niet praktisch.
Het gebeurt eigenlijk maar zelden dat van de bergtop een pad naar beneden loopt waar je vanaf kunt rijden. En als het er wel is had je het ook naar boven kunnen fietsen... (De meeste mensen kunnen of durven op een (terrein)fiets niet veel steiler te dalen dan te klimmen).
Ik organiseer zowel wandelvakanties als mtb-vakanties, maar ik zou niet echt een route weten waar dit vervoermiddel tot zijn recht komt. Dat komt ook omdat je vaak niet te maken hebt met een lange klim en een lange afdaling, maar met steeds een afwisseling tussen beide. Het ding steeds ombouwen lijkt me dan niet echt prettig. Het grootste gemis is met andere woorden een aandrijving en daarom past het ook niet in de categorie 'fiets'.
Overigens zijn er genoeg mtb's met een gewicht onder de 10kg.