Additionally, paste this code immediately after the opening tag: TKA Vakantiefiets Giant Expedition - Forum Wereldfietser

TKA Vakantiefiets Giant Expedition

TKA Vakantiefiets Giant Expedition

Vakantiefiets met authentieke details. Voor de echte liefhebber. Mag op sommige punten nog wat worden afgesteld, sommige onderdelen kunnen wellicht worden vervangen, maar is in haar hart een echte kilometervreter.

De Giant Expedition is voor veel vakantiefietsers de bakermat van de fietsen. Deze fiets hebben we in 1992 aangeschaft en daar 3 jaar lang mooie fietsvakanties mee gereden. daarna heeft de fiets dienst gedaan aan "woon-werkfiets". Niet alle onderdelen zijn meer origineel. Er is een betere bagagedrager van Blackburn op gekomen maar daar staat tegenover dat de velgen vervangen zijn door een minder model. Met een paar betere velgen erin is het weer een prima vakantiefiets.
Met pijn in onze harten doen we afstand van deze fiets maar ja, onze garage kan maar een x-tal fietsen bevatten dus moeten sommigen afvallen.
Voor 65 euro mag je de fiets gelijk meenemen.
De fiets is geschikt voor mensen tussen de 1 meter 75 en den 1 meter 85. Voor de kenners: de framemaat is 61 cm.

bellen: 06 34835955
mailen: post@marcomeijerink.nl

Wij zouden het prettig vinden wanneer de fiets snel een nieuwe bereider heeft gevonden. Dat is goed voor ons, voor de fiets en voor de nieuwe eigenaar. Een win-win-win situatie dus :wink:

Afbeelding
Leuke kroegfiets... :wink:
eeuh! :roll: Wanneer jou fietsvakanties van kroeg tot kroeg gaan heb je gelijk. Ander nog even (met een technisch oog) iets beter kijken.
Heb m'n oog laten vallen op bouwjaar en tekst. :D Op deze Giant van 17 jaar oud kun je, als je dorstig bent, supersnel naar de kroeg en door de 'zwabberende" terugreis zal dit frame waarschijnlijk geen krimp geven. 8)

En ook nog een bidonhouder voor een BVO zie ik...hihi
Ondaks de kritiek is dit naar mijn idee een zeer goede beginners/budget optie. Ik heb jarenlang ook op zoiets gefietst. Een Gazelle ipv Giant maar wel zo'n beetje hetzelfde bouwjaar. Voordrager erop, ander zadel en de kransjes, banden en remblokjes even nakijken en je kunt zo op pad.

Samuel.
Precies, dit is een mooie kans voor wie voor weinig geld toch goed wil beginnen. Jolig praten over een kroegfiets doet af aan de goede bedoeling.
Wim
Wim schreef:Precies, dit is een mooie kans voor wie voor weinig geld toch goed wil beginnen. Jolig praten over een kroegfiets doet af aan de goede bedoeling.
Wim
Goede poetsbeurt en een ander zadel en de fiets toont gelijk anders.

Al die woon-werkverkeer onderdelen demonteren, 2 nieuwe bidonhouders er op, fatsoenlijke pedalen en alles smeren/afstellen en je hebt met dit soort fietsen een hele bruikbare basis. De rit zelf is wel altijd mooier dan de fiets :D
kijk.....dit zijn de kenners......
nu nog de kopers.......onderhandelen kan......hele goede fles wijn ook..... :lol:
Als er nu nog geen mensen zijn die toehappen dan hebben we echt een kredietkrisis te pakken (kopen op krediet kan bij ons ook 8) )
Raar eigenlijk, op het forum zijn heel vaak mensen te vinden die een goedkope maar goede fiets zoeken. Nu staat er een fiets praktisch voor geef en dan is er geen belangstelling.....

Misschien is hij te goedkoop..... :wink:

Gr
Eric
Ha die Marco,

Deze fiets staat op de cover van mijn inmiddels al lang uitverkocht boekje "Fietsersleed" uit 1997. Natuurlijk was mijn exemplaar een paar maatjes kleiner. Mijn Giant is ter ziele gegaan op Kreta, na mishandeling door Olympic Airways. Ik vertrouwde het al niet toen het baliepersoneel op Schiphol er op stond dat mijn fiets in een doos moest.
Vond het overigens een prima fiets. 75 Euro is een leuk prijsje!
bert sitters schreef: Vond het overigens een prima fiets. 75 Euro is een leuk prijsje!
Compleet mee eens, mijn opmerking over de prijs heeft te maken met wat in de marketing 'Cognitieve dissonantie' genoemd wordt.

Wikepedia artikeltje

Groeten
Eric
Misschien nog een beetje vroeg in het jaar misschien, misschien eens posten op prikborden van studie-opleidingen?

Volgens mij zie ik zelfs de oogjes midden op de voorvork voor een low-rider....
Is inderdaad een hele leuke fiets voor die prijs, ik rij mijn vakanties nog steeds op dit model, tweedehands gekocht (toen al 12 jaar oud) en sindsdien ruim 9000km mee door Europa getoerd. Behalve de belachelijk lichte velgen die er oorspronkelijk opstonden en de verouderde canti's heb ik er in al die tijd weinig functioneels aan moeten veranderen.
Marco, ik ben geïnteresseerd in de fiets, heb je een e-mail gestuurd.
JW