Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Doortrappen Rohloff - Forum Wereldfietser

Doortrappen Rohloff

Nu het zo koud is trapt mijn Rohloffnaaf in de 11e versnelling regelmatig door.
Als ik even stop met trappen en dan weer aanzet trap ik een kwart slag door en maakt de naaf een bijgeluid. De naaf doet dit alleen in de 11e versnelling waar ik het meest in fiets. Heb de olie, op de juiste manier, ververst maar dit helpt niet. Kan dit door de kou komen? En is het raadzaam om de olie te verdunnen met spoelolie? De fiets is een Idworx easy rohler met 11000 km op de teller. Gr. Arno
De olie verdunnen met spoelolie kan met vorst zeker geen kwaad. Alhoewel het "koude" probleem normaal gesproken vooral van 8 naar 7 optreedt.

Controleer ook hetvolgende:
1. Hebben de buitenkabels bij de clickbox wel een klein beetje speling?
2. Zit de snelspanner niet te strak?

Groeten,

Marco
Momenteel trapt mijn Rohloffnaaf weleens in z'n 7e versnelling door - tijdens mountainbiken ongeveer eens in de 20km. Enig idee hoe dit komt?

Er zit trouwen sook speling in mijn achterwiel (hoewel de snelspanner goed vast zit) - moet er iets op mijn Rohloffnaaf aangespannen worden?

Thanks!

James
Froggy schreef:Momenteel trapt mijn Rohloffnaaf weleens in z'n 7e versnelling door - tijdens mountainbiken ongeveer eens in de 20km. Enig idee hoe dit komt?

Er zit trouwen sook speling in mijn achterwiel (hoewel de snelspanner goed vast zit) - moet er iets op mijn Rohloffnaaf aangespannen worden?

Thanks!

James
Lagers in een Rohloffnaaf zijn niet instelbaar, als er speling op zit zal er wel iets mis zijn.
Het verdunnen van de olie heeft bij mij niet geholpen.
De naaf is terug geweest naar Rohloff waar ze hem gerepareerd hebben.
De naaf is nu fijner dan ie ooit geweest is, trapt nooit meer door en schakelt beter
Van de fietsenmaker begreep ik dat Rohloff nooit verteld wat ze eraan repareren.

Gr. arno
AvdB schreef: Van de fietsenmaker begreep ik dat Rohloff nooit verteld wat ze eraan repareren.
Ze kunnen de naaf vast sneller repareren dan dat ze de gemiddelde fietsenmaker kunnen uitleggen wat ze precies gerepareerd hebben ;)
Ja, dat weet ik wel zeker. Ik heb niet zo'n hoge pet op van de gemiddelde fietsenmaker.