Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen in Litouwen, Letland en Estland - Forum Wereldfietser

fietsen in Litouwen, Letland en Estland

Name: Koen Smits en Hananja Hamelink

Email: hananjakoen@hotmail.com

Komende zomer willen wij in Litouwen, Letland en Estland gaan fietsen. Wij vragen ons af hoe we daar het makkelijkst (en zo goedkoop mogelijk)kunnen komen. Wie heeft ervaring met het reizen per vliegtuig, trein of boot naar één van deze drie landen (uiteraard met het meenemen van de fiets) en kan ons een advies geven.

Alvast bedankt.

Name: Kristian ter Horst

Email: Kristian_ter_Horst@yahoo.com.au

Hallo,

wellicht doe ik hetzelfde. Als het om meenemen gaat, raad ik aan te kijken op http://www.bahn.de/pv/service/bahn_bike ... olen.shtml , daar staat info over het meenemen van fietsen in Polen, op www.db.de over Duitsland: Verder: http://bahn;hafas.de: een routeplanner voor Nederland en Duitsland, wellicht Polen, met de optie om lokale treinen te kiezen. Met schones wochenende is het namelijk mogelijk voor 2 personen in het weekend door Duitsland te toeren voor 28 euro. Ergens op www.db.de moet hierover te vinden zijn.

Succes en wellicht tot ziens

Groeten, Kristian
--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Name: Jan Willem

Email: jw.van.dalen@hccnet.nl

Wij zijn daar vier jaar geleden geweest. We zijn gevlogen met Finn air naar Helsinki (dat was toen vrij goedkoop). Vandaar per boot naar Tallinn en vervolgens gefietst door Estland, via Saaramee naar Letland en Litouwen.
Terug een stuk met de trein (duurt erg lang, ca 35 km/uur) en vanaf Riga naar Tallinn met de bus.
Het schijnt ook mogelijk te zijn om per boot van Kiel naar Klaipeda (Litouwen) te gaan.

Overigens: heel apart om de verschillende culturen (Ests, Lets en Litouws) te beproeven. Esten zijn heel terughoudend, Litouwers zijn veel opener.

Tips: neem goede regenkleding mee; kamperen kan je bij iedere boer of op campings in kleine huisjes. Hotels zijn niet erg duur.
Verder: er gaat een snelle boot van Vilnius naar Neringa (het schiereiland van Klaipeda naar Kalinigrad. Die heb ik gemist en dat vind ik nog steeds jammer.
Riga is overigens een hele mooie stad. Tallinn ook, maar daar was ik toch vrij snel uitgekeken.

Je kunt me bellen als je meer wilt weten (026-443.4779) Jan Willem

:lol: :lol: :lol: :lol:
--- --- --- --- --- --- --- --- ---