Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Sram Quicklink gebruiken op een Shimano HG ketting - Forum Wereldfietser

Sram Quicklink gebruiken op een Shimano HG ketting

Wie heeft er ervaring in het gebruik van de Sram Quicklink op een Shimano HG ketting.

Mijn ervaring is dat je voor hetzelfde geld bij Shimano een betere ketting krijgt, maar de Quicklink van Sram is ook wel erg handig.

Kan dit zonder problemen gecombineerd worden?

Oei Marco, je moet toch echt eens naar onze populairste activiteit (de fietsreparatiecursussen) gaan!

Onze eigen Martin Gerritsen laat geen spaan heel van Shimano. Veel te onhandig met die hopeloze sluitschakel. Neem gewoon die SRAM!

Dennis

Maar die HG ketting is met uitzondering van die sluitpen wel goed.

Daarom wilde ik beide kettingen op hun sterke punten combineren.

En met een HG 70 ketting kan ik 12.000 km rijden. (zonder de tandwielen op te rijden.) Sram haalt dat niet.

Sorry, Marco, maar is dit serieus bedoeld of dacht je: "Laat ik eens een aardige knuppel in het hoenderhok gooien?" :roll:

--- Mens, ga toch fietsen! ---

Ja, ik bedoel dit serieus.

Ik heb een paar slechte ervaringen met Sram onderdelen (in het algemeen). Alleen de quicklink vind ik wel erg goed.

En dat de fietsenmakers geen spaander heel laten van Shimano, komt niet door de kwaliteit van de onderdelen maar de Shimano policy.
- slecht leveren aan de handelaren
- geen vet in de onderdelen. (alleen tegen het roesten in de winkel)
- te strak afgestelde lagers.....enz
Dit geeft de goede fietsenmaker een hoop extra werk.

Maar dit betekent niet dat de onderdelen zelf slecht zijn.

PS ik zoek nog steeds mensen die de quicklink HG truuk uit hebben geprobeerd.
Hoi marco,

Ik rij al een aantal jaren met die sram link rond.
Ook in combinatie met een shimano ketting.
Als het goed is zijn beide kettingen even breed.
Ook zal het je schakelen niet negatief beinvloeden, het is er maar een op de 114 andere schakels.
Het schoonmaken is ideaal, op reis haal je hem zo los en verdwijnt de ketting in een petfles halfvol benzine en schudden maar!

groeten,

John telleman.

Bedankt John,

Das pas duidelijke taal!

Heb er ondertussen meer dan 15.000 km opzitten met die Sram link in een Shimano ketting(en), nog altijd de eerste link maar wel de 3e ketting.

Kijk, dat bericht van Somchai geeft precies het verschil in kwaliteit tussen SRAM en Shimano aan!!! :wink:

Ik houd het toch maar bij de SRAM ketting, met bijbehorende sluitclip!

Dick

Dick Schuurman schreef:Kijk, dat bericht van Somchai geeft precies het verschil in kwaliteit tussen SRAM en Shimano aan!!! :wink:

Ik houd het toch maar bij de SRAM ketting, met bijbehorende sluitclip!

Dick

Mijn eerste Shimano ketting zonder Sram link heb ik na 12000 km vervangen.
Nu meet ik de ketting na en verander vroeger om te vermijden dat de tandwielen er ook aan gaan.

Bij Shimano is er ook duidelijk verschil in Bv een ketting IG 51 gemaakt in Japan (beter) of gemaakt in Taiwan.