Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets onderweg in Laos gestolen - Forum Wereldfietser

fiets onderweg in Laos gestolen

beste wereldfietsers,

wij fietsen momenteel door Laos en het noodlot heeft onverwacht toegeslagen in Luang Prabang. Tijdens onze afwezigheid werd een van onze fietsen aan ons guesthouse gestolen, het slot werd doorgeknipt en een fiets is verdwenen. Ik hoop de fiets uiteraard met de hulp van zoveel mogelijk mensen terug te vinden.
We hebben hier onderweg in Azie nogal wat fietsers ontmoet en we hopen via deze weg een oproep te kunnen doen om misschien de fiets terug te vinden.

De fiets is een herenmountainbike, merk Cube, type LTD 1, kleur is petroleumblauw, uitrusting: klassiek vlinderstuur met zwarte grip, LX remhendels, LX voorderailleur en XT achter, verende voorvork met lock-out, bruin lederen zadel van het merk Brooks, type B 17, Marathon XR banden. Ik tracht een foto mee te posten.

Als iemand onderweg meent deze fiets te zien of onderdelen ervan, gelieve dan een mailtje te sturen naar anton.croonen@mail.be of met te contacteren op 0032.497.547.642.

Op hoop van zegen!

Anton
Dat is wel heel vervelend Anton.
Ik had 2 jaar geleden een soortgelijke ervaring in Luang Prabang. Ze hadden geprobeerd mijn fiets te jatten , maar uiteindelijk hebben ze alleen mijn zadeltasje meegenomen. Daar zaten wel onze 28 inch reserve binnenbandjes in, dus ook wel vervelend, maar lang niet zo erg als de hele fiets natuurlijk.
Het houdt mij echter niet tegen om volgende week opnieuw naar Laos af te reizen . Ik zit dan in het uiterste zuiden nabij Pakse en zal verder de mekong volgen naar Cambodja.
Hoe ga jij nou je probleem oplossen ? Terplaatse fiets kopen?
Sterkte Dirk
Shit, dat is echt lullig voor je!!!
Mijn fiets is destijds in LP gebroken, en ik ben toen met de bus naar Bangkok gegaan om daar een vervangende mountainbike te kopen, volgens mij zijn er in Laos geen goede merken te koop.
Succes!!!
Twanieman schreef:het noodlot heeft onverwacht toegeslagen in Luang Prabang.
Dik5 schreef:een soortgelijke ervaring in Luang Prabang
Toon schreef:Mijn fiets is destijds in LP gebroken
Solliciteert Luang Prabang naar een plaatsje op de zwarte lijst van de Wereldfietser?

Gerd
Neeeeeeee, daar voor heeft Luang Prabang veel te veel te bieden!!
Ik vond het een ontzettend gave stad (nou ja, groot dorp eigenlijk!).

Helaas lopen fietsendieven overal rond, dus ook in LP.
Zijn mtb's extra aantrekkelijk?
Wim
Een reden te meer om altijd te eisen dat je fiets mee op de kamer mag, en indien niet gewoon het volgende guesthouse te proberen.
Er werd vaak met mij gelachen, zowel door locals, als door collega wereldfietsers omdat ik steeds eiste dat de fiets mee op de kamer moest, maar je ziet, zelfs in het 'brave' Laos kan het mislopen :(
Wel duizend keer heb ik gehoord 'wie zou je fiets hier nu stelen' ....

In Chiang Mai kan je in ieder gaval bij de ProBike een goede nieuwe fiets kopen, en ik vermoed dat je in Nong Khai of Kong Kaen ook wel iets kunt vinden, als het nog de moeite loont een vervang fiets te kopen.

Zonde voor je.
Probeer toch nog wat te genieten van Laos.

Koen
koenie schreef:Een reden te meer om altijd te eisen dat je fiets mee op de kamer mag, en indien niet gewoon het volgende guesthouse te proberen.
Er werd vaak met mij gelachen, zowel door locals, als door collega wereldfietsers omdat ik steeds eiste dat de fiets mee op de kamer moest, maar je ziet, zelfs in het 'brave' Laos kan het mislopen :(
Wel duizend keer heb ik gehoord 'wie zou je fiets hier nu stelen' ....

In Chiang Mai kan je in ieder gaval bij de ProBike een goede nieuwe fiets kopen, en ik vermoed dat je in Nong Khai of Kong Kaen ook wel iets kunt vinden, als het nog de moeite loont een vervang fiets te kopen.

Zonde voor je.
Probeer toch nog wat te genieten van Laos.

Koen
Probike heeft een dealer in Vientiane: Top Cycle Zone. Kijk op de dealerlijst van Probike. http://www.probike.co.th/list_dealer.php

De meeste keuze heb je in hun zaak in Bangkok, 237/2 Rajdumri Rd., Lumpinee Pathumwan Bangkok Thailand 10330, bij het Lumpinee Park : http://www.probike.co.th
Ik heb daar alleen maar positieve ervaringen
we hebben de laatste dagen hard gewerkt om zoveel mogelijk mensen te informeren over de diefstal en een fikse beloning uitgeloofd aan de eerlijke vinder. We beseffen goed dat er slechts een waterkansje is dat onze actie resultaat oplevert maar het gevoel iets te ondernemen brengt wat gemoedsrust. We trekken morgen naar Thailand om daar een nieuwe fiets aan te schaffen zodat we de volgende 7 weken toch nog op de fiets verder kunnen. Alvast bedankt voor de adressen waar ik een goede fiets kan vinden...ik was daar inderdaad naar op zoek. Chiang Mai wordt onze eerste halte, indien nodig reizen we helemaal tot Bangkok.
Indien er nog goede fietswinkels in Thailand zijn, hoor ik het graag!

Bedankt voor de reacties van steun...and watch your bikes...even in Laos!

Anton
Hallo Twanieman,

Twee jaar geleden hadden wij problemen met een XT achternaaf en zijn bij een fietsenman terecht gekomen in Chiang Rai. Hij viel op door zijn betere fietsen (MTB's). Hij heeft voor ons een naaf geregeld, de boel omgespaakt, gericht en we hebben nooit meer problemen met dat wiel gehad. Om vijf uur 's avonds gingen we weer met het wiel terug naar onze slaapplek. (Chiang Saen) Hij spreekt genoeg engels om je probleem op te lossen.
Het adres: FAT free bike shop
542/2 Banpapragam road (dicht bij de klokkentoren)
Muang Chiangrai
e-mail: contact@fatfreebike.com
check ook even of hij inmiddels een website heeft.

Succes met de verdere reis

vriendelijke groet
hans stalpers
Hoi Anton, mocht je besluiten naar Bankok te gaan:

Op deze site vind je een 6-tal fietsenwinkels in bangkok
http://www.bangkok.com/cycling/recommen ... shops.html

De GPS-coordinaten van deze zaken zijn te vinden op deze site:
http://www.kutu.com/thai/gps/Bangkok.htm

Ik heb mijn m'bike (Merida) bij Saengthong gekocht. Is wel wat verder uit de stad weg en niet alle taxi's willen hierheen rijden.

Cannondale is een hele mooie winkel met heel veel keuze, maar ik vond ze (te) duur. Op steenworpafstand van deze shop vind je overigens een grote Carrefour en Tesco...
Toon schreef:Op steenworpafstand van deze shop vind je overigens een grote Carrefour en Tesco...
Waar ik niet binnen zou springen om een fiets aan te schaffen :wink:
Hoi Anton,

Shit zeg! Ik zit nu in Oudomxai, mocht ik je fiets tegenkomen dan is de dief de pineut!
Laos is helaas niet meer safe voor fietsen. Luang Namtha, Luang Prabang en Vientiane zijn 'hot'. Jammer...
Ik eis trouwens altijd dat mijn fiets op de kamer gaat en als dat niet past dan in elk geval een plek waarvan ik zeker weet dat ie veilig is. Tja, mensen moeten er soms om lachen. nog meer als ik vertel dat ik een 'special relationship' heb met mijn fiets maar het helpt wel.

Succes met een nieuw fiets en niettemin nog veel plezier in Laos.

Bernadette