Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Buitenland trektocht 2009 - Forum Wereldfietser

Buitenland trektocht 2009

Hoi WF'ers!

2008 is bijna voorbij en ik begin nu te denken over wat er allemaal moet gebeuren in 2009.

Winter Trektocht.....Fiets & Wandel vakantiebeurs.....Lente trektocht....

BUITENLAND TREKTOCHT!

In 2007 hebben we Engeland gedaan en vorig jaar De Stelvio onveilig gemaakt - waar en wanneer gaan we in 2009 fietsen met z'n alle in het buitenland?
Kan ik het alvast in de agenda zetten?

Fijne dagen allemaal en tot snel in 2009!

Jimbo
Ik wil in ieder geval weer een Pinkstertocht organiseren: naar de Ardennen en de Eifel. Noteer vast in je nieuwe agenda voor 2009: donderdagavond 28 mei, of vrijdagmorgen 29 mei, camping De Bosrand, Sint Geertruid (Limburgs: Se-Gietere), bij Eijsden, op c.a. 10 km van station Maastricht.
Hi James,

Je bent er vroeg bij! We gaan in 2009 in Tsjechië fietsen, en wel van 6 tot 14 juni. Ik heb bijna alles al uitgezocht, de route gaat van Wenen naar Praag en kan je hier zien. Ik zal binnenkort meer detailinfo geven.

jim
Ha die Jim,

Interessante tocht van Wenen naar Praag. Wordt dat met de CitynightLine heen naar Wenen en met de CityNightLine terug van Praag?
Neeeeee, we gaan met groepjes van vijf op een schönes Wochenende ticket... 8) :D
De tocht naar Praag heeft mijn interesse. Ik zie ook bij het profiel dat er een colletje inzit :). Hoe maak je trouwens die profielen Jim?
bert sitters schreef:Ha die Jim,
Interessante tocht van Wenen naar Praag. Wordt dat met de CitynightLine heen naar Wenen en met de CityNightLine terug van Praag?
Bert,
Inderdaad de CityNightLine is de meest logische oplossing. Naar Wenen hebben ze 20 fietsplekken, vanuit Praag slechts 8 fietsplekken (nagevraagd en bevestigd door de Treinreiswinkel). Op zich is dat goed te doen als een groepje meteen uit Praag vertrekt naar NL en een ander groepje de volgende dag en zodoende een dag extra heeft om Praag te bezoeken.
Het Schönes Wochenende-ticket kan uiteraard ook.
Ik zal binnenkort alles verder in detail uiteenzetten.
jim
s0lar schreef:De tocht naar Praag heeft mijn interesse. Ik zie ook bij het profiel dat er een colletje inzit :). Hoe maak je trouwens die profielen Jim?
Ha Maarten,
Kaartjes maken gaat heel eenvoudig op http://www.bikely.com d.m.v. Create Route.
jim
Mooie tocht Jim,
Vorig jaar ook in Tjsechie gefietst en zag in het noorden wat overlappingen.
Zie : http://www.bikely.com/maps/bike-path/Noord-Oost-Bohemen
Ik heb daarbij gebruik gemaakt van o.a.Tsjechie per Rad van Herbert Lindenberg. Ben ook in bezit van Topo Czech en de Ciklo-atlas.
Prachtig land. Moet daar wel bij zeggen dat ik schitterend mooi weer had.
zie foto's op http://members.lycos.nl/lisjaneth/buite ... ollage.htm
Zal kijken of ik vrij kan plannen. Je hoort nog.
mvg
Jan Schoutsen
jimvdberg schreef:
bert sitters schreef:Ha die Jim,
Interessante tocht van Wenen naar Praag. Wordt dat met de CitynightLine heen naar Wenen en met de CityNightLine terug van Praag?
Bert,
Inderdaad de CityNightLine is de meest logische oplossing. Naar Wenen hebben ze 20 fietsplekken, vanuit Praag slechts 8 fietsplekken (nagevraagd en bevestigd door de Treinreiswinkel). Op zich is dat goed te doen als een groepje meteen uit Praag vertrekt naar NL en een ander groepje de volgende dag en zodoende een dag extra heeft om Praag te bezoeken.
Het Schönes Wochenende-ticket kan uiteraard ook.
Ik zal binnenkort alles verder in detail uiteenzetten.
jim

Ha die Jim,
8 fietsplekken van Praag naar Amsterdam is niet veel, maar een deel kan ook met een dagtrein via een overstap in Berlijn. Deze trein uit Berlijn stopt in Nederland in Hengelo, Almelo, Deventer, Apeldoorn, Amersfoort, Hilversum, Duivendrecht, Amsterdam-Zuid en Schiphol.

EC 176 Eurocity: Reserveren voor fiets verplicht, Fietstransport beperkt mogelijk, Reserveren zitplaats aanbevolen, Restauratie
Praha-Holesovice: vertrek 08:40
Berlin Hbf: aankomst 13:20

IC 142 Intercity:Reserveren voor fiets verplicht, Fietstransport beperkt mogelijk, Reserveren zitplaats aanbevolen, Bistro Cafe
Berlin Hbf: vertrek 14:37
Amsterdam Zuid: aankomst 21:02
He Jim e.a.,

Ik hoop ook van de partij te zijn.

Zie de details met belangstelling tegemoet.

Prettige feestdagen.

met vriendelijke groet,
Edwin van Ooijen
bert sitters schreef:Ha die Jim,
8 fietsplekken van Praag naar Amsterdam is niet veel, maar een deel kan ook met een dagtrein via een overstap in Berlijn. Deze trein uit Berlijn stopt in Nederland in Hengelo, Almelo, Deventer, Apeldoorn, Amersfoort, Hilversum, Duivendrecht, Amsterdam-Zuid en Schiphol.

EC 176 Eurocity: Reserveren voor fiets verplicht, Fietstransport beperkt mogelijk, Reserveren zitplaats aanbevolen, Restauratie
Praha-Holesovice: vertrek 08:40
Berlin Hbf: aankomst 13:20

IC 142 Intercity:Reserveren voor fiets verplicht, Fietstransport beperkt mogelijk, Reserveren zitplaats aanbevolen, Bistro Cafe
Berlin Hbf: vertrek 14:37
Amsterdam Zuid: aankomst 21:02
Ha Bert,
Bedankt voor je info, die komt heel erg van pas,
jim
edwinvanooijen schreef:He Jim e.a.,
Ik hoop ook van de partij te zijn.
Zie de details met belangstelling tegemoet.
Prettige feestdagen.

met vriendelijke groet,
Edwin van Ooijen
Ha Edwin,
Er is al behoorlijk wat belangstelling. Begin januari ga ik eens de balans opmaken.
jim
Hallo Jim

Ik heb ook belangstelling voor deze trektocht.
Hou het in de gaten wanneer er meer bekent word gemaakt.

Alle een schitterend 2009 gewenst

Groeten Peter
Vanwege grote belangstelling komen er 2 fietsweken Tsjechië dit jaar !
1e week 5 juni tot 14 juni van Wenen naar Praag.
2e week 12 juni tot 21 juni van Praag naar Wenen.

We fietsen niet in een rechte lijn, dat is niet zo interessant, maar van Wenen langs Brno naar het noorden richting Poolse grens, daarna Reuzengebergte (Krknose Nationaal Park) en Praag.
Voor een kaartje van de route : klik hier.
Let op: de dagafstanden zijn niet gering met resp. 90-120-110-75-90-120-70 km; halverwege is een rustdag.

Vervoer
De reis kan prima plaatsvinden met de CityNightLine naar Wenen en Praag of andersom. Let wel op dat er maar 8 fietsplaatsen beschikbaar op de trein naar Praag (naar Wenen zijn dat er 20).

Kosten
Reken op rond € 200,00 voor een retour incl. couchette en fietsvervoer.
Opstappen in Amsterdam, Utrecht of Arnhem. Aanreisbiljet van huis naar één van deze stations zelf betalen. Fietsticket is wel geldig vanuit huis.
Alle kosten onderweg (kamperen, eten, drinken) betaal je zelf.

Week 1
We fietsen op zaterdagochtend 6 juni om 09.00 uur weg vanuit Wien Westbahnhof en komen zaterdag 13 juni in de middag in Praag aan. Je hebt dan meerdere opties terug te reizen naar NL: de nachttrein van zaterdagavond of die van zondagavond (dan heb je 1 volle dag om Praag te bezoeken). Ook kan je de dagtrein via Berlijn nemen. Zie onder voor details van de tijden.

Week 2
We fietsen op zaterdagochtend 13 juni om 09.30 uur weg vanuit Praha-Holesovice en komen zaterdag 20 juni in de middag aan in Wenen. Je kan naar Praag aanreizen met de nachttrein van 11 juni of die van12 juni. Ook hier is de dagtrein via Berlijn een alternatief.

Wil je ook mee?
Stuur mij een berichtje als je mee wilt fietsen, per week is er een maximum van 20 personen. Je regelt zelf het vervoer bijv. via http://www.treinreiswinkel.nl.
Denk er gelijk over na of je een dag extra in Praag en/of Wenen wilt verblijven en boek vervolgens zelf de treinreis. Wacht niet te lang met boeken want het aantal fietsplekken in de Praag-treinen is beperkt.

Contact
Alle contact gaat per mail aan Jim van den Berg op jimvdberg at gmail dot com.

Jim van den Berg
_______________________________________________________________________

Treinschema's
Nachttrein Wenen
17.01 Amsterdam
09.04 Wenen

19.54 Wenen
12.29 Amsterdam

Nachttrein Praag
19.01 Amsterdam
09.30 Praag

18.29 Praag
10.29 Amsterdam

Dagtrein Praag-Berlijn-Amsterdam
Praha-Holesovice: vertrek 08:40
Berlin Hbf: aankomst 13:20
Berlin Hbf: vertrek 14:37
Amsterdam Zuid: aankomst 21:02
Dat beloofd weer een strak georganiseerde maar vooral super leuke tocht te worden Bedankt voor de organisatie Jim! Ik ga in ieder geval mee (week 1).
Jullie ook?

En zo leuk was de vorige buitenlandtocht >> http://www.vimeo.com/1816962
Vooral die zaterdag de 13e! dat wordt een hele strakke planning voor Jim :)
marlous schreef:Vooral die zaterdag de 13e! dat wordt een hele strakke planning voor Jim :)
Poeh poeh, ik hoef maar 190km te fietsen die dag, dat wordt 'em wel. Maar waarschijnlijk smokkel ik gewoon een stuk met de trein.

Aantal deelnemers dat zeker is van deelname (stand 17 januari):
12 voor week één en 6 voor week twee.

jim
190 km. moet toch wel lukken? Zeker met weinig bagage. Gewoon doortrappen. Idd wel strakke planning. Dat wordt vroeg vertrekken.

Gr,
Edw.
Hallo Jim,

In welk dorp is de rustdag?

En is de route nog actueel? (Tocht UK had ik toen te vroeg overgenomen op overzicht kaart thuis voor dat die aangepast werd)

Ik ga op maandag de 15e terug, nog meer mensen die een dag extra in Praag blijven?