Niet alles was vroeger beter, maar soms zijn er van die dingen die vroeger toch echt beter waren. De petfles bijvoorbeeld. Juist toen de eerste petfleshouders voor de fiets op de markt kwamen verdween juist de stevige petfles. Die stevige petfles was een prachtig ding. Je kocht een fles frisdrank in de supermarkt. Als die leeg was bracht je die terug en kon die in de fabriek weer gevuld worden. Heel handig en eenvoudig. Blijkbaar een beetje te eenvoudig voor deze tijd, want de stevige petfles verdween en de slappe fles kwam er voor in de plaats die niet hervuld wordt. Jammer voor de wereldfietsers die een anderhalfliterfleshouder hadden gekocht. Nu konden ze er alleen nog maar zo´n slap ding in stoppen. Voor zover ik weet is de stevige petfles in Nederland niet meer verkrijgbaar, maar in Mexico (waar ik momenteel verblijf) is die nog wel in omloop. De anderhalfliter-uitvoering kent men hier niet, wel de tweeliterfles. Maar met een bankschroef en een hamer kun je je (stalen!) anderhalfliterflessenhouder een beetje uitbuigen en heb je een tweeliterflessenhouder.
Zijn er misschien collega-wereldfietsers die het gezeur met die slappe flessen ook beu zijn, maar tot op heden nog geen stevige petfles gevonden hebben? Dan wil ik voor diegenen wel een paar flessen meesmokkelen naar Nederland. Voor Kerst hoop ik weer thuis te zijn. Laat maar weten.
Groeten,
Samuel.
Zijn er misschien collega-wereldfietsers die het gezeur met die slappe flessen ook beu zijn, maar tot op heden nog geen stevige petfles gevonden hebben? Dan wil ik voor diegenen wel een paar flessen meesmokkelen naar Nederland. Voor Kerst hoop ik weer thuis te zijn. Laat maar weten.
Groeten,
Samuel.