Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wintertrektocht, 23, 24 en 25 januari 2009. - Forum Wereldfietser

Wintertrektocht, 23, 24 en 25 januari 2009.

Zie je het al voor je: wakker worden met een pak sneeuw op je tent, wit berijpte bomen, een pikzwarte sterrenhemel bij 7 graden vorst?

De Wintertrektocht is inmiddels een echte klassieker. Komend jaar wordt deze tocht gereden van vrijdag 23 januari tot en met zondag 25 januari. We maken er, net als bij voorgaande edities, weer een sportieve en vooral gezellige happening van. Bij grote tempoverschillen verdelen we de groep in een ‘snelle ploeg’ en een ‘terrassengroep.

Op vrijdag doen we het met ca. 45 km. rustig aan. De tocht voert ons vanaf het station Zwolle, langs riviertjes, kreken en pittoreske stadjes naar de Roggebotsluis. Hier verdwijnen we onder NAP en zoeken langs het Drontermeer de weg naar de camping nabij Elburg. We koken deze avond gezamenlijk boerenkool met worst. Je hoeft hier in principe niets voor mee te nemen, tenzij je speciale dieetwensen hebt. Drank (Glühwein) en versnaperingen ter versterking (van de feestvreugde) zijn uiteraard van harte welkom.
Op zaterdag en zondag zwerven we kriskras door de uitgestrekte heidevelden en bossen van de Veluwe; zaterdag ca. 75 km. en zondag ca. 55 km. We overnachten dan op een camping in Stroe. Hier zoeken we voor het avondeten een gezellig restaurantje, maar dit is natuurlijk niet verplicht. Het eindpunt, zondag is station Arnhem.
Voor ontbijt, lunch en overig eten en drinken onderweg zorg je zelf. De formule is in principe ‘low-budget’. De algemene kosten slaan we hoofdelijk om, al naar gelang het instapmoment. De kosten voor het restaurant zijn individueel.

Bij zeer slechte weersomstandigheden passen we de programmering – in gezamenlijk overleg – eventueel aan, vanaf het vertrek zaterdagochtend van station ’t Harde. Houd voor mededelingen ook de website in de gaten. Check vooraf nog even goed je uitrusting; is deze voldoende winterproof? De beide campings hebben een ‘slecht weer’ accommodatie.

Vrijdag 23 januari:
Vertrek station Zwolle: om 13.00 uur.
Camping: P90, Stobbenweg 20, Dronten, tel. 0321-316190, http://www.P90.nl .
Zaterdag 24 januari:
Vertrek camping P90: om 9.30 uur.
Vertrek station ’t Harde: om 10.30 uur.
Camping: Jacobushoeve, Tolnegenweg 53, Stroe, tel. 0342-441319, http://www.jacobus-hoeve.nl .
Zondag 25 januari:
Vertrek camping Jacobushoeve richting Arnhem: om ca.10.00 uur.

Voor informatie en aanmelding: Anita Mathijssen: mathi192@planet.nl .
Aanmelding bij voorkeur vóór 18 januari per e-mail. Geef hierbij je naam op, met hoeveel personen je komt, wanneer/waar je komt, of je/jullie zaterdagavond meegaan naar het restaurant (ivm. reservering) en het telefoonnummer waarop je bereikbaar bent.
Wij zijn op 23, 24 en 25 januari bereikbaar op 06-51119486.

Tot ziens,
Anita Mathijsen en Koert Schouten.
Hoi Anita en Koert,

Gelukkig mag ik al weer fietsen. Dus de wintertocht gaat aan deze ijsbeer niet voorbij.

Ik had me per pb al opgegeven bij Anita.

Ik hoop dit jaar op Paasomstandigheden met de wintertocht.
Gaat vast weer heel gezellig worden.

Groet

Jans
Nou Jans,
Ik troost me met de gedachte dat de Paas ook nog wel eens een witte hoed heeft :wink: .
Koert.
Dat bedoelde ik ook precies Koert. De paastocht 2008 was Siberisch. :lol:

Maar zo hoort een wintertocht te zijn.
En liever niet zoals afgelopen januari in Groningen: 10 graden met windkracht 7 tegen. Hoef ik je verder niets over te vertellen.

Dus een witte muts en verstijfde vingers hoort er gewoon bij. :wink:

Groet

Jans
Hoi Anita,

Dat klinkt weer leuk leuk. We zijn de week ervoor in de sneeuw aan het rommelen maar als ik alles heel hou ben ik er bij :lol:

Groetje, Eric
Ja, leuk ik ga mee!
Helaas voor mij, maar een vertrektijd van 13 uur uit Zwolle ga ik niet redden; ik moet gewoon ouderwets de hele vrijdag nog werken. Dat betekent dat ik daardoor dat hele weekend er niet bij kan zijn.

jim
Jim,
Ik ben blij dat ik het niet begrijp. Je komt toch gewoon zaterdag naar station 't Harde?!
Koert.
Koert Schouten schreef:Jim,
Ik ben blij dat ik het niet begrijp. Je komt toch gewoon zaterdag naar station 't Harde?!
Koert.
Koert, je hebt helemaal gelijk, ik kom zaterdag naar 't Harde,
jim
Jammer, ik kan niet mee, wij zijn op La Gomera. Niet fietsen maar wandelen.
Staat genoteerd in de bike agenda!
Flevo(winterwonder)land en frosty Veluwe - super!
Ik zal proberen mijn ' stoker' te overtuigen dat ze mee moet op de tandem weer!
Jimbo
Ik heb veel zin in de wintertocht.
Het ziet er nu nog naar uit dat ik moet werken, maar ik ga proberen daar iets aan te doen.

Gr.
Betty
Tja het was een verdomd moeilijke keuze maar ik laat het warme filmfestival in Rotterdam voorgaan.

Veel plezier aan alle bikkels die wel meegaan!
Hoi, het loopt al (winter)storm.
9 Deelnemers, 2 afmeldingen, 1 twijfelaar. Eens even rekenen. Bij 5000 wereld- en vakantiefietsers betekent dat, 4130 deelnemers voor de winterfietstocht. Een stoet met een lengte van ca. 16 kilometer. Even doorrekenen: dat wordt 12.000 piepers jassen ofwel 3600 kg. aardappelen en 2400 kg. boerenkool en 2065 rookworsten. Anita, ga d'r maar aan staan.
Een gelukje is dat niet alles tegelijk gaar hoeft te zijn. Wanneer de eerste fietsers binnenkomen is de laatste fietser van de stoet nog op 1 uur rijden afstand.
Shit nu mis ik ook al de boerenkool. :cry:
Nog even Koert en ik ben toch over.
Ha, Blanche,
Je brengt me in verwarring. Is het reklame voor jou of voor de Wereldfietser wanneer je niet meegaat? :roll:
Koert.
:?: : :?: :?:
Reclame voor de wintertocht natuurlijk! Zo wordt hij nog es omhoog gegooid.
Nogmaals veel plezier allemaal!
Even voor de goede orde. Is het noodzakelijk je af te melden als je je niet voor de activiteit hebt aangemeld. Is misschien prikkelender voor potentiële deelnemers dat er alleen aanmeldingen te lezen zijn.

Groet Wim
Overigens ga ik wel mee. Ik heb net mijn diensten kunnen ruilen.
Betty, die weer in de sneeuw wil kamperen, met kruik uiteraard!
Hierbij geef ik jullie vast de route voor de eerste dag.

Station Zwolle
Knooppunten: 65, 66,48, 67, 69 68, 60, 31, 38
Hasselt, 36, 27
Genemuiden, 26, 28, 12, 45, 41
IJsselmuiden, 68
Kampen, 66, 65
Roggebotsluis
Fietswegwijzers: 60473, 23494, 23489, 23488, 23481
Camping P90