Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Amsterdam, woensdagavond 7 januari 2009 - Forum Wereldfietser

Rondje Amsterdam, woensdagavond 7 januari 2009

Woensdagavond 7 januari fietsen we het eerste Rondje Amsterdam in het nieuwe jaar. Vertrek om 19.00 uur vanaf de Berlagebrug.
Bedenk dat we in het donker fietsen, dus zorg voor goede verlichting en opvallende kleding.
Iedereen is van harte welkom. Aanmelden vooraf is niet nodig.
We fietsen in een rustig tempo over fietspaden en auto-luwe wegen in Amsterdam en omgeving. De route ligt niet vast; je inbreng wordt gewaardeerd. Onderweg of na afloop drinken we i.h.a. gezellig nog wat samen. Tussen 21.00 en 22.00 uur zijn we weer terug.
James is deze avond onze gids. Schrik niet; hij zal zich qua tempo een beetje inhouden.
Lees ook eens de berichten van de vorige Rondjes Amsterdam. Elke eerste woensdag van de maand.
Zorg dat je er bij bent
.
Ha Koert,

welgetraind (na 10 weken Patagonie) sta ik weer bij de Febo.

Eric
Ha Eric,
In Patagonië ging de zon niet/nauwelijks onder maar hier is het diepe duisternis :twisted: . Je kunt je hart dus ophalen. Heb je de FEBO-kroketten gemist? Ik kan het me nauwelijks voorstellen.
Tot ziens.
Koert.
Hier in Puerto Natales staat een harde wind, maar die hebben we in de rug, dus dat wordt morgen genieten. Het zonnetje schijnt al twee weken, dat klinkt mooi, maar er is hier boven mijn hoofd wel een groot gat in ozonlaag, dus we smeren ons in met factor 50!
En de Febo kroketten? Nee hoor, die mis ik voor geen meter, je proeft hier aan de lapjes vlees dat de runderen hun leven lang hebben genoten van het buitenleven. :D

Oh ja, je kunt op onze site http://www.carlaeneric.nl lezen hoe het ons vergaat.
We moeten het weerbericht goed in de gaten houden morgen en overmorgen.
Koud en droog is geen probleem maar als het glad wordt is het niet zo verstandig om s'nachts te gaan fietsen.
Vrijdag vanuit Amsterdam gefietst en het was hier en daar goed glad - geen probleem als het licht is en je kan zien waar ijs ligt - in het donker is dat natuuurlijk anders.
James,
Sneeuwkettingen of spijkerbanden en helm op.
Groetjes, Koert.
We kunnen ook off-road gaan rijden - daar heb je minder last van gladheid!
Minder gladheid, maar op een bevroren track mountainbiken lijkt me vragen om moeilijkheden.
Koert.
Klopt!
De laatste paar weekenden zijn de MTB tochten flink technisch geweest - net alsof je constant in een tramspoor aan't fietsen ben!

Ik ga vanavond een 35km rondje vanuit Amsterdam rijden om te controleren hoe de fietspaden bij liggen.
Wie gaat er nog meer mee vanavond?
Rondje Abcoude om daar van een warme chocomel te genieten?
Heerlijk (ijsvrij) rondje vanuit Amsterdam gefietst gisteravond!
Langs de Amstel naar Ouderkerk, over de schaap bestrooide Hollendrecht fietspad naar Abcoudemeer, door Abcoude dorp en dan langs de Gein naar Driemond. Vanuit Driemond naar Diemen met de Gaasp aan onze linkerzijde en dan een klein stukje langs de Weespertrekvaart terug naar de Berlagebrug.

Was weer prachtig - op naar de eerst volgende avondrit op woensdag 4 februari 2009 - 1900 uur stipt op de Berlagebrug
Verschrikkelijk. Koud. brrr.
Schaats je niet James?

Groet Marieke