Additionally, paste this code immediately after the opening tag: schokkende voorvork tijdens remmen - Forum Wereldfietser

schokkende voorvork tijdens remmen

Ik heb een Idworks ER met ongeveerde voorvork en HS33 remmen. Bij nat weer vergt het remmen wat meer kracht maar remt het verder prima. wat me alleen niet bevalt is dat ik bij het inknijpen van de voorrem een schokkende voorvork krijgt bij het laatste stukje net voor stilstand. Heeft iemand enig idee of daar iets aan te doen is?

Alvast dank Peter
PeeWee schreef:Ik heb een Idworks ER met ongeveerde voorvork en HS33 remmen. Bij nat weer vergt het remmen wat meer kracht maar remt het verder prima. wat me alleen niet bevalt is dat ik bij het inknijpen van de voorrem een schokkende voorvork krijgt bij het laatste stukje net voor stilstand. Heeft iemand enig idee of daar iets aan te doen is?

Alvast dank Peter
Velgen en blokjes schoonmaken, en controleren of de remhelften niet rammelen en dat er geen speling op de balhoofdlagers zit.

Hoi Marten

Bedankt voor je reactie. Balhoofd is volgens mij het probleem niet dus zal ik de remblokjes en velgen eens schoonmaken. Wat bedoel je precies met " de remhelften niet rammelen" ? Ik heb de firm-tech uitvoering van de HS33.

Groet Peter

PeeWee schreef:Hoi Marten

Bedankt voor je reactie. Balhoofd is volgens mij het probleem niet dus zal ik de remblokjes en velgen eens schoonmaken. Wat bedoel je precies met " de remhelften niet rammelen" ? Ik heb de firm-tech uitvoering van de HS33.

Groet Peter
Ik denk dat ie speling bedoelt in de metalen delen van het remsysteem. oftewel zitten alle boutjes, moertjes en nokjes nog goed vast. Vooral de kant met de quickrelease is erg gevoelig wbt speling.

hwhaan schreef:
PeeWee schreef:Hoi Marten

Bedankt voor je reactie. Balhoofd is volgens mij het probleem niet dus zal ik de remblokjes en velgen eens schoonmaken. Wat bedoel je precies met " de remhelften niet rammelen" ? Ik heb de firm-tech uitvoering van de HS33.

Groet Peter
Ik denk dat ie speling bedoelt in de metalen delen van het remsysteem. oftewel zitten alle boutjes, moertjes en nokjes nog goed vast. Vooral de kant met de quickrelease is erg gevoelig wbt speling.
firmtech heeft links en rechts een draaipunt en een quick release