Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GPS ervaring - Forum Wereldfietser

GPS ervaring

Navigatie stuurt Noren sloppenwijk Rio in

RIO DE JANEIRO - Drie toeristen uit Noorwegen zijn in de Braziliaanse stad Rio de Janeiro in de problemen gekomen omdat hun navigatiesysteem hen een van de gevaarlijkste sloppenwijken van de stad instuurde. Dat schrijven lokale media maandag.

De auto van de drie Noren werd onder vuur genomen en een 24-jarige vakantieganger kreeg een kogel in zijn schouder. De Braziliaanse sloppenwijken worden geregeerd door bendes die hun geld onder meer verdienen met drugshandel.

De drie mannen kozen voor de route door de sloppenwijk, omdat het volgens het navigatiesysteem de kortste weg naar het vliegveld was. De Noren zijn inmiddels weer thuis.

En wat dacht je van deze..............

http://www.nu.nl/news/1855095/122/Navig ... er_in.html

Groeten,
Annita

Oh, wat krijgen wij hier? Een verzameling van verhalen hoe navigatie systemen proberen de wereld te redden? Evolution by GPS?

Ah, dat is geen leuke humor vrees ik. Maar soms denk ik zo :-)

Twee keer hebben ze mij al een gps cadeau willen doen voor ik voor een lange reis vertrok.
Ik moet de mensen steeds wijs maken dat één van mijn grootste geneugten tijdens het reizen, het dagelijkse staren naar landkaarten is.
En je kan tenminste in een ruimer kader plaatsen waar je je bevindt.
Ik hou van de moderne technologie, m.u.v. gps.

Geef mij maar een landkaart.

Koenie, ook laat de titel hier anders denken: het gaat niet om GPS. Het gaat om mensen en hun navigatie systeem. Een navigatie systeem maakt gebruik van GPS (techniek) maar een GPS (toestel) is even iets heel anders.

Ik ben bang dat ik er een onderwerp van kan maken zoals 'de helm' :-)

Andreas schreef:Koenie, ook laat de titel hier anders denken: het gaat niet om GPS. Het gaat om mensen en hun navigatie systeem. Een navigatie systeem maakt gebruik van GPS (techniek) maar een GPS (toestel) is even iets heel anders.

Ik ben bang dat ik er een onderwerp van kan maken zoals 'de helm' :-)
uhm ..... ok, misschien heb ik al iets te diep in de fles advocaat gekeken vanavond tijdens 't voetbal om daar (nu) nog iets van te begrijpen :-)