Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Foto op Canvas - Forum Wereldfietser

Foto op Canvas

Hoi mede-fietsers,

Sinds ik op mezelf ben gaan wonen, zijn er enkele witte ruimtes op de muren om me heen. Één van die ruimtes wil ik vullen met een flinke foto op canvas, ca. 60x80cm. Alleen heb ik zoveel keuze in foto's daarvoor, dat ik er zelf niet aan uit kom. De rest van de kamer bestaat uit crème, wit, en houtkleur. Welke van de 4 foto's na de link lijkt jullie het leukste/mooiste om groot in de 4x4m kamer te hebben hangen?

Zie deze foto's.
Robertjan schreef:Welke van de 4 foto's na de link lijkt jullie het leukste/mooiste om groot in de 4x4m kamer te hebben hangen?
Zie deze foto's
Die met de beestenboel natuurlijk! Daar blijf je naar kijken, hij is niet alleen mooi maar ook leuk!. Hij moet wel knetterscherp zijn. Ik zou de lijn op de bergen in de verte die op een weg lijkt netjes wegphotoshoppen.
Leon

Ik vind de derde foto wel mooi. Vooral de sfeer spreekt me aan.

Je had er wel een poll voor op kunnen zetten.

Foto 1 heeft dat zelfde "verveelt nooit" met de wolken vind ik.

En om de verwarring te vergroten :twisted:

Ik ga voor 4 :D

Peter

Okeej dan. Deze ronde is onbeslist :twisted:!

We gaan de volgende ronde in... :D Kom maar op met de mooiste! :P

Ik twijfel tussen 2 en 4. Als ik echt moet kiezen, wordt het toch 4.

Gerd
Leon schreef:Hij moet wel knetterscherp zijn. Ik zou de lijn op de bergen in de verte die op een weg lijkt netjes wegphotoshoppen.
Leon
Nou, knetterscherp is die juist niet. Maar de lijn is nu wegge"retoucheerd".

Helemaal eens met Leon: 2 steekt er voor mij met kop, lange nek en schouders bovenuit!

Ik zou ook voor 2 gaan; maar wel rechts nog wat afsnijden, nu loopt daar een lama zonder kop :wink:

GerdC schreef:Als ik echt moet kiezen, wordt het toch 4.
Maar wat is het onderwerp van die foto dan? (met alle respect:) Ik kom niet verder dan lege straat met halve bloempot en in de hoek een stuk muur waar de zon op schijnt wat toevallig in beeld is.
Ik mis zowel de ruige dorpsbewoner die de fotograaf wantrouwend aankijkt als de poes op de achtergrond die zich in het zonnetje aan het wassen is terwijl een muis achter haar loopt.
Zulke dingen mis ik in 1 en 3 ook. 2 daarentegen is op zichzelf grafisch nog wel interessant en bevat tal van kijkelementen in de vorm van eigenwijze beesten.
Leon

Michael W schreef:Ik zou ook voor 2 gaan; maar wel rechts nog wat afsnijden, nu loopt daar een lama zonder kop :wink:
En nu niet meer :D!

Maar door al dat enthousiasme voor de foto van de pas boven Chivay, denk ik dat die een hele goede kans gaat maken!

Leon schreef:Zulke dingen mis ik in 1 en 3 ook. 2 daarentegen is op zichzelf grafisch nog wel interessant en bevat tal van kijkelementen in de vorm van eigenwijze beesten.
Leon
Die vierde foto zit ertussen vanwege het smalle straatje met klassieke bestrating, met huizen in een vrolijke kleurstelling. Dat laatste fleurt de boel wel op en is ook typisch voor stedelijke huizen in Zuid-Amerika. Maar eigenlijk is die kleurstelling ook het enige waarom deze erbij staat. :roll:
De derde foto heeft een regenwolk pal achter de kathedraal. Dat maakt het iets interessanter, maar inderdaad niet interessant genoeg. Ik twijfelde om die er tussen te houden, of af te laten vallen. :oops:

De eerste foto heeft ook een emotionele waarde: naar Cajamarquilla ligt sinds september 2004 naast een (letterlijk) ezelspad ook een pad waar gemotoriseerd- en fietsverkeer overheen kan. Toen ik in januari 2005 Cajamarquilla binnen fietste, werd ik door de burgemeester verwelkomd als allereerste toerist ooit voor het dorp. Voor mij een hele eer: waar verwacht je zoiets nog?! De gastvrijheid was enorm. Over ontbijt en lunch heb ik me geen zorgen hoeven te maken! :D

Inderdaad is twee de leukste. Bij canvas krijg je wel wat andere kleuren dus je moet oppassen dat hij niet te flets wordt.

Duidelijk nummer 2! Verreweg gaafste foto.

Yep, de lama's! die heeft diepte en ritme en zal het beste op canvas overkomen. Zo'n canvasdruk vind ik vaak van bedroevende kwaliteit: weinig kleurdiepte en onscherp, die lama's zullen daar denk ik het minste last van hebben.
Vanwege bovenstaande vallen beide landschappen af, en het straatje vind ik wat claustrofobisch.

Spironski schreef:Zo'n canvasdruk vind ik vaak van bedroevende kwaliteit: weinig kleurdiepte en onscherp
Hmm, en ik had 'm nog wel bij de Hema willen bestellen... :roll:

Misschien dan toch maar een andere leverancier zoeken.

De lama's worden het in ieder geval zeker!

Een stuk voordeliger is webprint

http://www.webprint.nl/

Daar laat het kruitvat ook de canvassen afdrukken.

Waarom niet gewoon op papier? Een foto is toch geen schilderij?
Wim

Dat niet, maar het lijkt me toch best mooi.