Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Einde van de lekke band - Forum Wereldfietser

Einde van de lekke band

Bij ons in de krant (dagblad van het Noorden) stond een stukje over het product Joe No Flat. Het zouden zelf reparerende banden moeten zijn. Er zit een vloeistof in met kristallen die 'tijdens het rijden constant op zoek zijn naar gaatjes waardoor de lucht ontsnapt'. Het is er voor gewone binnenbanden en tubeless.

Ik heb even gezocht op internet en vond deze site

Heeft iemand ervaring hiermee?

Hoi Hans,

Bedankt voor de link :-) Een erg geinig produkt en misschien wel handig voor op reizen door gebieden met veel doornen (Mongolie, Kazachstan). Blijft de vraag hoe lang dat goedje in de band goed blijft. Over de werking kon ik helaas niks vinden net zo min als gebruikers ervaringen. Een setje kost iets van 20E bij http://www.gekvanfietsen.nl Wie oh wie sponsort mij een setje? Dan test ik het wel even uit :wink:

Fiets de wereld,
Whisky

whisky schreef:Hoi Hans,
Blijft de vraag hoe lang dat goedje in de band goed blijft.
Eindelijk een reactie . :lol:
Blijkbaar heeft niemand er ervaring mee.

In het artikeltje staat dat de stof volgens de fabrikant na vier tot zes maanden is uitgewerkt. Het is dus misschien handig als je het voor een langere reis erin doet.

whisky schreef:Hoi Hans,

Bedankt voor de link :-) Een erg geinig produkt en misschien wel handig voor op reizen door gebieden met veel doornen (Mongolie, Kazachstan). Blijft de vraag hoe lang dat goedje in de band goed blijft.
Als je kijkt naar alle concurrenten (Stans no tube, Schwalbe blue, Slime enz) dan krijg je een grootte-orde van drie maanden tot twee jaar. Kan wat langer of korter zijn, afhankelijk van de poreusheid van de binnenband en de temperatuur

Hoi!

Ik zat eraan te denken omdat ik voor mijn volgende woestijnreis Endomorph banden gebruik. Afbeelding

En die hebben geen echte anti-leklaag en in woestijnen hebben de schaarse planten altijd van die vervelende dorens en zo. En zo'n een mega binnenband wil je niet iedere keer oppompen :lol: En Tube-less spul is geen optie want dan kan ik de druk niet meer varieren.

Iemand ervaring met deze produkten? Of zijn er ander opties om banden lekbestendiger te maken?

Fiets de wereld,
Whisky

Hallo Hans,

Dit spul is echt super, ik heb het gebruikt voor mijn mountainbike.
Met dit goedje ("Joe's no flats", had ik gekocht maar principe is hetzelfde) heb ik van mijn MTB een tubeless systeem kunnen maken, ik had dus alleen een velg en een buitenband.

Enige nadeel bij het tubeless maken is dat je de buitenbanden niet kunt vervangen door een ander setje. Ook moet je beschikken over een goede velg (zonder onregelmatigheden) en band want anders dicht de boel niet goed af. Eenmaal goed gemonteerd kun je je alleen nog maar verbazen over het gemak ervan.
Je kunt de banden oppompen tot maar 2 bar,waardoor je meer grip hebt op boomwortels en rots, je hoeft je niet druk te maken over het doorprikken van je binnenband.

na een half jaar heb ik de banden vervangen op mtb. Ze zaten (voor en achter) vol met flinke doorns en ik heb nooit stil hoeven staan omdat ik een platte band had :D
De latex vloeistof was nog in dezelfde staat als in het begin.

Nu gebruik ik dit middel op mtb uitsluitend in mijn binnenband. Dit is toch wat praktischer als je eens een buitenband moet vervangen of een andere set-up wilt proberen.

Ik heb zo'n flesje gekocht van 500ml en een binnenband waar je het binnenventiel uit kunt draaien. Ongeveer 150ml in elke binnenband laten lopen en klaar. Ga het ook nu ook toepassen op mijn "wereldfiets"

Een tevreden gebruiker.

raymon schreef:, ik heb het gebruikt voor mijn mountainbike.
Met dit goedje ("Joe's no flats", had ik gekocht maar principe is hetzelfde) heb ik van mijn MTB een tubeless systeem kunnen maken, ik had dus alleen een velg en een buitenband.
Hoi Raymon!

Dat zijn twee heel verschillende produkten. Wat jij hebt is voor tubeless banden en wordt dus direct hard, de andere is voor gewone binnenbanden, blijft vloeibaar en vloeit in de eventuele lekken.
Dit is voor tubeless: http://www.no-flats.com/products.php?categid=2
En dit voor selfsealing: http://www.no-flats.com/products.php?categid=5

Op wereldreis zou ik geen tubeless nemen want dan kan je niet meer de luchtdruk van je banden aanpassen aan de ondergrond toch?

Fiets de wereld,
Whisky