door
raymon » zo 09 nov, 2008 20:31
Hallo Hans,
Dit spul is echt super, ik heb het gebruikt voor mijn mountainbike.
Met dit goedje ("Joe's no flats", had ik gekocht maar principe is hetzelfde) heb ik van mijn MTB een tubeless systeem kunnen maken, ik had dus alleen een velg en een buitenband.
Enige nadeel bij het tubeless maken is dat je de buitenbanden niet kunt vervangen door een ander setje. Ook moet je beschikken over een goede velg (zonder onregelmatigheden) en band want anders dicht de boel niet goed af. Eenmaal goed gemonteerd kun je je alleen nog maar verbazen over het gemak ervan.
Je kunt de banden oppompen tot maar 2 bar,waardoor je meer grip hebt op boomwortels en rots, je hoeft je niet druk te maken over het doorprikken van je binnenband.
na een half jaar heb ik de banden vervangen op mtb. Ze zaten (voor en achter) vol met flinke doorns en ik heb nooit stil hoeven staan omdat ik een platte band had
De latex vloeistof was nog in dezelfde staat als in het begin.
Nu gebruik ik dit middel op mtb uitsluitend in mijn binnenband. Dit is toch wat praktischer als je eens een buitenband moet vervangen of een andere set-up wilt proberen.
Ik heb zo'n flesje gekocht van 500ml en een binnenband waar je het binnenventiel uit kunt draaien. Ongeveer 150ml in elke binnenband laten lopen en klaar. Ga het ook nu ook toepassen op mijn "wereldfiets"
Een tevreden gebruiker.