Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Michelin kaart Marokko - Forum Wereldfietser

Michelin kaart Marokko

Ik ben op zoek naar de nieuwste editie (2008-2009) van Michelin kaart 742 van Marokko.
Ik heb al wel oudere edities, maar de nieuwste is nergens (meer) te krijgen.

Hoi Franck,

net gekocht bij landschap in Eindhoven. Lijkt me gewoon leverbaar/bestelbaar.

Groet,

Bert Vinken

avic schreef:Hoi Franck,

net gekocht bij landschap in Eindhoven. Lijkt me gewoon leverbaar/bestelbaar.

Groet,

Bert Vinken
hallo Bert,

Bedankt voor je reactie.
Op hun site zie ik dat ze de 2007 editie verkopen.
Zou je eens op de kaart die je gekocht hebt willen kijken welk jaartal daarop/in staat.
En of bijv. de weg van Taliouine naar Askaoun (onderaan in het midden in vergroting E van het gebied ten zuiden van Marrakech) al als geasfalteerd op de kaart staat.

vr groet, Franck

Franck,

Ooit plaatste Michelin de jaartallen zichtbaar op de kaart maar Ik vind geen jaartal, er staat wel ergens iets over gegevens uit 2006 en dat vind ik toch wel erg recent. En inderdaad die weg staat nog als unsurfaced track te boek. Zelf effe intekenen wat al weer geasfalteerd is afgelopen jaar ;-)

ga jij ook kerst in Marokko vieren?

groet, bert

avic schreef:Franck,

Ooit plaatste Michelin de jaartallen zichtbaar op de kaart maar Ik vind geen jaartal, er staat wel ergens iets over gegevens uit 2006 en dat vind ik toch wel erg recent. En inderdaad die weg staat nog als unsurfaced track te boek. Zelf effe intekenen wat al weer geasfalteerd is afgelopen jaar ;-)

ga jij ook kerst in Marokko vieren?

groet, bert
Nee, ik denk eraan om komend voorjaar een mooie tocht in het gebied ten zuiden en oosten van Marrakech te gaan rijden.
Ik weet dat er een kaart van dit jaar is uitgebracht en aangezien de Marokkanen druk bezig zijn met asfalteren ben ik wel erg benieuwd wat momenteel de stand van zaken is.
De editie staat nu linksbovenaan op de kaart zelf.

Franck

Hoi Frank,

Staat die 742 voor de nieuwtse versie van 2008 of staat die voor het land Marokko? Ook ik ben op zoek naar de nieuwste kaart omdat mijn oude na 8 jaar Marokko aan flarden ligt :wink:

Ik vond al deze link http://www.dezwerver.nl/kaarten/wegenka ... __marokko/

En deze voor als je in de randstad woont...

http://www.stanley-livingstone.eu/miche ... -1414.html

Daarnaast kan je op de site van Jan Cramer uit Hamburg, de allerlaatste gegevens vinden over geasfalteerd of niet. Deze site kan je berieken via mijn weblog of het landenforum op de WF site. Wel eerst inschrijven om toegang te krijgen tot Jan :wink:

Blanche schreef:Hoi Frank,

Staat die 742 voor de nieuwtse versie van 2008 of staat die voor het land Marokko? Ook ik ben op zoek naar de nieuwste kaart omdat mijn oude na 8 jaar Marokko aan flarden ligt :wink:

Ik vond al deze link http://www.dezwerver.nl/kaarten/wegenka ... __marokko/
hoi blanche,

742 is het kaartnummer van de kaart van Marokko.
De link die jij hebt gestuurd is inderdaad die kaart.
Ik had die link ook gevonden en heb de kaart inmiddels besteld.
Ik had de kaart ook elders al besteld, maar toen kreeg ik de 2006 editie terwijl op de site stond dat het de 2008 betrof.
De nieuwste editie schijnt echter al sinds begin dit jaar in herdruk te zijn, maar is nergens te krijgen; wellicht wel bij de Zwerver dus.
De site van Jan ken ik, is erg nuttig en ik heb inderdaad gevonden dat daar op staat welke wegen geasfalteerd zijn.
Ik vind het alleen wel leuk om - als ik een nieuwe kaart koop wel de meest recente te hebben, zodat ik er niet gelijk op hoef te gaan schrijven :lol:

Welke editie heeft de Fietsvakantiwinkel? www.fietsvakantiewinkel.nl
Er wat ligt er bij Pied a Terre? Overtoom 137, Amsterdam, www.jvw.nl

franck schreef: Ik vind het alleen wel leuk om - als ik een nieuwe kaart koop wel de meest recente te hebben, zodat ik er niet gelijk op hoef te gaan schrijven :lol:
Nou Franck, ga er maar van uit dat je zelf je kaart moet bijwerken.
In Marokko wordt harder aan de wegen gewerkt dan dat Michelin aan haar kaarten werkt. Ik heb ook altijd mijn kaart bijgewerkt als ik weer es een geasfalteerde straat vond. Al die info heb ik ook gedeeld met Jan en is dus vindbaar op zijn site.

Succes dus met inkleuren! :wink:

Ik heb inmiddels contact gehad met de Zwerfkei.
Er blijkt hetvolgende:
De meest recente editie die is uitgeleverd is de kaart uit 2007 op basis van gegevens uit 2006.
Michelin meldt echter aan de verkoopadressen dat dit een nieuwe druk betreft, maar het is slechts een bijdruk van de editie ervoor.
De Zwerfkei heeft dit inmiddels op hun site aangepast.
Het wordt dus inderdaad zelf intekenen.

Hoi Franck,

en als je klaar bent met dat monnikenwerk, dan deel je dat met ons? ;-)
dat zou een mooi gebaar zijn. Mocht ik in december nog nieuw asfalt tegenkomen zal ik dat ook melden.

succes met puzzelen!

Bert

Ik haal de informatie die op de kaart ontbreekt van de site http://marokko-per-rad.de/
Daar staat welke wegen inmiddels geasfalteerd zijn + nog veel meer nuttige informatie.
Als ik meer info tegenkom die daar niet op staat, zal ik het hier melden.

Hoe is de Reise Know How Karte van Marokko: staan daar die wegen wel op?

bert sitters schreef:Hoe is de Reise Know How Karte van Marokko: staan daar die wegen wel op?
Afgaande op de voorbeeld-afbeelding van de Reise Know How kaart op de site van 'de Zwerver' lijkt me de Michelin kaart meer up-to-date.
(Daar is bijv. de zuidelijke snelweg-rondweg rond Fes al verder dan op de Reise-Know-How kaart).

franck schreef:Ik haal de informatie die op de kaart ontbreekt van de site http://marokko-per-rad.de/
Daar staat welke wegen inmiddels geasfalteerd zijn + nog veel meer nuttige informatie.
Yep das Jan Cramer. Als je meer info hebt meld je het dan ook bij hem?
Doe ik ook al jaren. Hebben we straks een betere kaart dan MIchelin :>

Blanche schreef:
franck schreef:Ik haal de informatie die op de kaart ontbreekt van de site http://marokko-per-rad.de/
Yep das Jan Cramer. Als je meer info hebt meld je het dan ook bij hem?
Doe ik ook al jaren. Hebben we straks een betere kaart dan MIchelin :>
Ik vind Michelin veruit de mooiste en fijnste kaart om op te reizen /fietsen (mits de schaal goed is).
Ik zal nieuwe info ook melden op het forum van Marokko-per-Rad zodat iedereen zijn kaart weer kan bijwerken.
Ik ga natuurlijk wel pas in april/mei die kant op.
Want vind jij de beste tijd om daar te fietsen (Marrakech-Toubkal-Askaoun-Foum-Zguid-Zagora-Tinehir-Hoge Atlas-Ourazazate-Marrakech) met name gelet op weersomstandigheden, mooi natuur, geen afgesloten wegen ?

franck schreef:Ik ga natuurlijk wel pas in april/mei die kant op.
Want vind jij de beste tijd om daar te fietsen (Marrakech-Toubkal-Askaoun-Foum-Zguid-Zagora-Tinehir-Hoge Atlas-Ourazazate-Marrakech) met name gelet op weersomstandigheden, mooi natuur, geen afgesloten wegen ?
Tja het weer is soms onvoorspelbaar, dus das moeilijk te zeggen. Onlangs zijn er bijvoorbeeld heftige stortregens geweest in Noord Marokko terwijl regen dan schaars is. Bovendien heb je meerdere 'klimaatzones' door het hoogteverschil in Marokko.

In januari/februari zijn de hoger gelegen akkers groen en de amandelbomen vol roze bloesem. In de bergen is er dan echter ook meer kans op sneeuw. Ikzelf kom altijd in december/januari in Marokko. Tot nu toe hebben we slechts een paar keer regen gehad en waren de passen sneeuwvrij. Maar goed zoals ik al zei het weer is moeilijk te voorspellen. Kwestie van geluk hebben en voordat je de bergen inrijdt, goed naar de weervoorspellingen luisteren (maar ten alle tijden voor de bergen winterkleding meenemen). Rond januari is de kust erg mooi met bloeiende bloemen. Hoe het in april/mei is weet ik niet.

Veel plezier!