Om de zoveel tijd loop ik de inbusboutjes van onze fietsen eens na met een setje gewone inbussleuteltjes. Dit aantrekken doe ik dus op het gevoel, met de wetenschap vast is vast. Ik heb gelukkig nog nooit de schroefdraad van busje in het frame kapot gedraaid. Maar toch, het zal je maar gebeuren, nieuwe draad tappen zal niet altijd gaan.
Nu zag ik laats bij onze rijwielhandelaar een kleine momentsleutel met inbus M3,
M4, M5, M6 en torx T25 en T30 in de vitrine liggen van Pro (http://pro-bikegear.com). Deze relatief kleine sleutel heeft een bereik van 3 tot 15 nm, en een maximale afwijking van 4%.
Dat je een cilinderkop van een motor met momentsleutel aantrekt kan ik me voorstellen, maar de boutjes van een fiets?
Nu staat er in de handleiding van mijn fiets voor elk boutje met hoeveel newtonmeter je ze moet aanhalen. Zijn er hier fietsers een momentsleutel gebruiken bij reparatie en onderhoud van hun fiets of vinden jullie dit stuk gereedschap voor een fiets overkill?
Gr. Roger.
Nu zag ik laats bij onze rijwielhandelaar een kleine momentsleutel met inbus M3,
M4, M5, M6 en torx T25 en T30 in de vitrine liggen van Pro (http://pro-bikegear.com). Deze relatief kleine sleutel heeft een bereik van 3 tot 15 nm, en een maximale afwijking van 4%.
Dat je een cilinderkop van een motor met momentsleutel aantrekt kan ik me voorstellen, maar de boutjes van een fiets?
Nu staat er in de handleiding van mijn fiets voor elk boutje met hoeveel newtonmeter je ze moet aanhalen. Zijn er hier fietsers een momentsleutel gebruiken bij reparatie en onderhoud van hun fiets of vinden jullie dit stuk gereedschap voor een fiets overkill?
Gr. Roger.