Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gebruik jij je fiets alleen maar voor de vakantie? - Forum Wereldfietser

Gebruik jij je fiets alleen maar voor de vakantie?

Ik heb mijn fiets nou al bijna 10 jaar. En ik gebruik hem echt voor alles, boodschappen, naar mijn werk elke dag (16+16) en dus ook voor de fietsvakantie. En dat kan mijn koga ook makkelijk aan. Voor mijn gevoel gaat mijn fiets dan ook nog tientallen jaren mee. 8)

Maar waar ik benieuwd naar ben, gebruiken jullie je vakantiefiets ook voor dagelijks gebruik?

dag Lleo,

ja, voor bijna alles, maar ik zet mijn "vakantiefiets" toch niet graag op straat. een winkel in gaan durf ik nog wel. maar echt gerust voel ik me dan niet.
gelukkig woon ik in het centrum van Rotterdam en hoef ik voor de meeste boodschappen niet op de fiets. op het station laat ik ehm zeker niet staan.
maar een gipsplaatje bij een bouwmarkt halen vind ik geen enkel probleem

Hallo,

ik gebruik mijn vakantiefiets niet voor dagelijks gebruik en boodschappen, daar gebruik ik mijn vorige vakantiefiets voor.

Voor trainingsritjes en vakanties dus.

Groetjes,
Frank

Niet voor boodschappen enzo, daar gebruik ik mijn trenga voor.

Het is vooral voor trainingsritjes en vakanties, hier in de randstad is ie anders zo weg volgens mij! :(

Dit zullen anderen wel herkennen: na een fietsvakantie van vijf maanden heb ik bij thuiskomst geen zin om weer op mijn drie oude "gewone fietsen" te gaan rijden. Ik wil de rest van mijn leven alleen nog maar op mijn heerlijk soepel rijdende, mooie, superstijve, geheel Deore LX afgemonteerde fiets! Dus ik gebruik hem ook voor even op en neer naar de stad, maar dan wel in de betaalde fietsenstalling parkeren natuurlijk, en voor bezoekjes aan vrienden, etc.

Ik gebruik mijn gele Giant FCR voor zowel thuis als tijdens vakanties. Uiteraard wordt hij voor de vakanties geheel nagezien en waar nodig aangepast. In stad Groningen heb ik een blauwe Batavus Cayuca op stalling staan en in Zweden heb ik een zwarte Giant voor lokaal gebruik, zoals naar de stormarknad (Zweeds voor supermarkt en ruim 5 min. afstand) en tochtjes in de omgeving, zoals jullie al hebben gezien bij de topic "Fietsen onder fraaie herfstkleuren in Zweden". Hier deze zwarte Giant bij de stormarknad van Sunnemo: www.mijnalbum.nl/Album=PCUZIUPD , op 5 oktober j.l. gefotografeerd.
Op 31 oktober a.s. haal ik de blauwe Batavus naar huis, want mijn werk gaat dicht :cry: ....

Binnen het centrum van mijn favoriete home town loop ik alles (het kost meer tijd mijn fiets te ontsluiten dan te voet mijn doel te bereiken). Daarbuiten ranodonneert mijn Koga naar hartelust, om het even of het nu mijn tandarts in een een buitenwijk is, mijn wekelijks bezoek aan mijn moeder in de volgende plaats met stadsrechten of vakantiebestemmingen.

Ik heb meestal simultaan 3-4 fietsen in gebruik. Voor m'n werk m'n postbarrel, voor combi OV en fiets m'n Brompton. Voor het langere werk kies ik tussen m'n Bioracer (als het wat sneller moet) of m'n Bob Jackson (als het wat ruiger wordt). De Bob Jackson is in eerste instantie een vakantiefiets maar wordt ook vaak voor dachtochten gebruikt. De Bioracer is in eerste instantie mijn brevettenfiets maar gaat ook vaak meerdere dagen met bagage mee. Geen duidelijke grenzen voor wat betreft het langere werk bij mij dus.

Mijn "vakantiefiets" is m'n enige fiets (ik woon ook niet in een grote stad ;)), dus ik gebruik hem ook als zodanig. Neemt niet weg dat ik hem vrijwel alleen voor langere tochten gebruik.

Als student heb ik een oud fietsje om mij in Gent te verplaatsen. Voor fietstochtjes 's avonds of voor langere tochten in het weekend of de vakantie gebruik ik steevast m'n koga. Die laatste rijdt nu eenmaal veel soepeler!

Mvg,
Sander

Mijn vakantiefiets is ook mijn woon-werkfiets. Voor boodschappen, sportschool en dergelijke gebruik ik een simpele fiets.
Op dit moment gebruik ik mijn vakantiefiets ook als trainingsfiets, omdat ik mijn racefiets heb ontmanteld en het nogal lang duurt voordat ik hem weer in elkaar heb.

Sjirk
Behalve voor woon/werkverkeer gebruik ik mijn 10 jaar oude Koga overal voor.
Voor woonwerk verkeer gebruik ik mijn 25 jaar oude Giant racefiets
Beide zijn nog in een prima conditie