Hoi,
Ik begin er nu toch wel de balen van te krijgen. De vorige keer dacht ik nog dat het aan versleten voorbladen lag, maar die vlieger gaat nu niet meer op, alles was nagelnieuw..
Nu is de ketting na 1000 km al zo erg versleten dat er niet meer te fietsen valt, hij slaat op diverse combinaties door. Er is nog geen 50 km mee door de regen gefietst en modder heeft heb ik al helemaal niet erop gehad. In die 1000 km heb ik toch bijna 10 keer de ketting gesmeerd denk ik. Volgens de kaliber is de ketting zwaar versleten.
Voor de zomer monteerde ik een complete set draaiende delen: 3 kettingbladen, ketting en een set kransjes. Ik heb er 1000 km mee gefietst en zo'n 11000 hoogtemeters gemaakt, waarvan wegens de stelviotocht de meeste op kransje 29 en 34, half om half. De spullen zijn: cranckset Alivio (3xstaal), ketting PC38, kransjes HG50, alles 7speed. Eerder fietste ik veel verder met zulke spullen en lang geleden, toen er nog winters waren, fietste ik met iets andere spullen meestal 3500 km per ketting. Ik was toen niet veel subtieler:
Mijn smeergewoonte is niet veranderd, de heuvels hier zijn hetzelfde maar ik fiets nu minder in de regen.
Zijn die SRAM PC38-kettingen echt zo slecht geworden? Of vreet een stalen voorblad 22 in no-time mijn ketting op? Of was de teflonspray van de Hema die ik vroeger gebruikte wél een wondermiddel?
Groet,
Leon
Ik begin er nu toch wel de balen van te krijgen. De vorige keer dacht ik nog dat het aan versleten voorbladen lag, maar die vlieger gaat nu niet meer op, alles was nagelnieuw..
Nu is de ketting na 1000 km al zo erg versleten dat er niet meer te fietsen valt, hij slaat op diverse combinaties door. Er is nog geen 50 km mee door de regen gefietst en modder heeft heb ik al helemaal niet erop gehad. In die 1000 km heb ik toch bijna 10 keer de ketting gesmeerd denk ik. Volgens de kaliber is de ketting zwaar versleten.
Voor de zomer monteerde ik een complete set draaiende delen: 3 kettingbladen, ketting en een set kransjes. Ik heb er 1000 km mee gefietst en zo'n 11000 hoogtemeters gemaakt, waarvan wegens de stelviotocht de meeste op kransje 29 en 34, half om half. De spullen zijn: cranckset Alivio (3xstaal), ketting PC38, kransjes HG50, alles 7speed. Eerder fietste ik veel verder met zulke spullen en lang geleden, toen er nog winters waren, fietste ik met iets andere spullen meestal 3500 km per ketting. Ik was toen niet veel subtieler:
Mijn smeergewoonte is niet veranderd, de heuvels hier zijn hetzelfde maar ik fiets nu minder in de regen.
Zijn die SRAM PC38-kettingen echt zo slecht geworden? Of vreet een stalen voorblad 22 in no-time mijn ketting op? Of was de teflonspray van de Hema die ik vroeger gebruikte wél een wondermiddel?
Groet,
Leon