We hebben de fiets meegekregen in de largo distancias. Het was niet al te druk, en een paar keer vriendelijk vragen was ok.
Tijdens de route 'fietsen in andalusie' hebben we een gedeelte de trein gepakt, waarbij de fiets dus eigenlijk niet mee mocht, maar toch wel.
En inderdaad, in malaga moest alles door de scan, het duurde 3kwartier extra. In Malaga hoorden we dat dat normaal was, en op alle grote stations moest gebeuren. Maar dat blijkt dus niet zo, waarschijnlijk hebben we de spaanse uitleg iets anders opgevat. Tja, het is onze taal niet... We hebben vanaf Malaga naar Sevilla de trein gepakt, en dat ging vlekkeloos verder.
Trouwens, de route van Sevilla naar Santiago hebben we via uw boekje gefietst, samen met verschillende kaarten. We hebben echt genoten van de reis! Wat een mooie dingen gezien, en wat een landschap dat constant veranderd. Zo mooi! Hartelijk dank nog hiervoor!!
We fietsten die route in zomer 2007, met een boekje van 2003, wat in combinatie met de kaarten, waar we de route op intekenden, prima ging. Wel stuitten we op een aantal kampeerplekken die inmiddels gesloten waren, fietsenmakers die niet meer bestonden.
Ook weet ik nog goed dat we in Sevilla echt ontzettend gezocht hebben naar de weg, uiteindelijk bleek bij het stadskaartje op pagina 36/37 het noorden in de verkeerde richting zijn aangegeven.
Ik weet niet in hoeverre dit aangepast is inmiddels in een nieuwere versie, maar anders kan ik ze mailen.
We hebben alle correcties op de pagina's geschreven, dus als u onze 'ondervindingen' wilt lezen, dan kan ik ze altijd even doormailen/ of als reactie hier typen.
Ik hoor het wel weer.